Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Rozstrzygnięcie konkursu MATEMATYCZNE WYZWANIA W PRZEDSIĘBIORCZEJ KLASIE

Ponad 70 klas, prawie 1400 uczniów i kilkadziesiąt fantastycznych pomysłów na szkolną firmę – rozstrzygnęliśmy konkurs „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie”.  

Na grafice widać dziewczynkę w wieku około 10 lat w żółtym swetrze oraz hasło "znamy zwycięzców konkursu" oraz logo mBanku

Konkurs „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie” ogłosiliśmy w lutym tego roku we współpracy z Fundacją mBanku. Przez ponad dwa miesiące – od marca do połowy maja, wychowawcy i uczniowie z klas I-III szkół podstawowych z woj. pomorskiego, realizowali zadania konkursowe. Przeprowadzili lekcje matematyki i przedsiębiorczości w oparciu o scenariusze zajęć opracowane przez Experyment oraz wykorzystując zdobytą wiedzę zakładali klasowe firmy. Na podstawie nadesłanych przez 52 szkoły sprawozdań z realizacji obu etapów konkursu jury, oceniając m.in. zgodność działań z tematem konkursu, wartość merytoryczną oraz kreatywność, wybrało zwycięzców.

zdobywcy trzech, równorzędnych nagród głównych

  • klasa 3c ze Szkoły Podstawowej im. por. Jana Penconka w Gowinie
    wychowawca Joanna Kaszubowska
    zobacz pracę konkursową PREZENTACJA 
  • klasa 1c ze Szkoły Podstawowej nr 45 w Gdyni
    wychowawca Sylwia Struczyńska
    nauczyciel wspierający Paulina Lelakowska
    zobacz pracę konkursową FILM 
  • klasa 1 ze Szkoły Podstawowej w Nowej Wsi Malborskiej
    wychowawca Agnieszka Szczypior
    zobacz pracę konkursową PREZENTACJA

Wyróżnienie w konkursie otrzymała również klasa 3 ze Szkoły Podstawowej w Lubieszewie z ich wychowawczynią Kamilą Żwirek (zobacz pracę konkursową PREZENTACJA)

Laureaci konkursu, poza dyplomami dla klas i zaświadczeniami dla nauczycieli, otrzymali bilety na lekcje edukacyjne wraz ze zwiedzaniem wystaw w Experymencie w promocyjnych cenach, kamerki internetowe i sprzęt audio do prowadzenia lekcji online oraz książki „Odlotowa matematyka”.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu za podjęcie matematycznego wyzwania! Od nauczycieli, którzy razem ze swoimi klasami wzięli udział w projekcie, otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii –  czujemy, że kolejna edycja konkursu (ogłosimy ją w nowym roku szkolnym!) będzie cieszyła się równie dużym zainteresowaniem, jak pierwsza.

 

Ten projekt to doskonały dowód na to, że do nauki możemy wykorzystywać zabawę. Dzięki temu  rzeczy, które na pierwszy rzut oka wydawały się  trudne i skomplikowane stały się zrozumiałe i ciekawe.
Joanna Kaszubowska, Szkoła Podstawowa im. por. Jana Penconka w Gowinie

 

Udział w projekcie od samego początku był ogromną przyjemnością oraz wielkim wyzwaniem. Tak bardzo ważne jest, aby od najmłodszych lat pokazać uczniom, że matematyka, jak i cała nauka, nie jest taka straszna, jak ją malują. Wystarczy odczuć poprzez własne doświadczenie i działanie. Ważne jest, aby poczuć na własnej skórze, jak to wszystko „działa”. I taki cel postawił projekt „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie”. Dzieci zgłębiły świat matematyki poprzez empiryczne doznania, jednocześnie świetnie się przy tym bawiąc.
Agnieszka Szczypior, Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi Malborskiej

 

Dzięki „MATEMATYCZNYM  WYZWANIOM”, matematyka okazała się być, dla nas życzliwa! To była prawdziwa edukacja w akcji! Rozkoszowaliśmy się nią, niczym smaczną babeczką. Zamierzamy kontynuować nasze działania, nadając babeczkom nowe smaczki!
Sylwia Struczyńska, Szkoła Podstawowa nr 45 w Gdyni

 

Poprzez przeprowadzenie cyklu lekcji oraz założenie własnej  firmy o nazwie „Zdrowa przekąska” uczniowie stali się bardziej samodzielni, przeżyli wspaniałą przygodę edukacyjną, która zaangażowała ich intelektualnie, emocjonalnie, wyzwoliła większą aktywność, zwiększyła pewność siebie. Było to niezwykle cenne doświadczenie, dające dzieciom wiele radości, zwłaszcza po czasie edukacji zdalnej, mogliśmy zrobić coś wspólnie, a sklepik szkolny stał się naszym wspólnym sukcesem. Z pewnością ta wiedza i zdobyte umiejętności podczas tworzenia przedsiębiorstwa  zostaną wykorzystane przez dzieci w przyszłości.
Kamila Żwirek, Szkoła Podstawowa w Lubieszewie

 

Konkurs został zorganizowany w ramach projektu „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie – pobudzamy kreatywność matematyczną uczniów klas I-III” dofinansowanego ze środków Fundacji mBanku. Więcej o projekcie można przeczytać na stronie experyment.gdynia.pl.