15

12
WARSZTATY RODZINNE. Świąteczna podróż tropem Mikołaja

20

12
Warsztaty dla dorosłych. Coraz bliżej święta!

08

01
CIEKAWI ŚWIATA. Semestr zimowy 2024/2025
pokaż kalendarz

Rozstrzygnięcie konkursu MATEMATYCZNE WYZWANIA W PRZEDSIĘBIORCZEJ KLASIE

Ponad 70 klas, prawie 1400 uczniów i kilkadziesiąt fantastycznych pomysłów na szkolną firmę – rozstrzygnęliśmy konkurs „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie”.  

Na grafice widać dziewczynkę w wieku około 10 lat w żółtym swetrze oraz hasło "znamy zwycięzców konkursu" oraz logo mBanku

Konkurs „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie” ogłosiliśmy w lutym tego roku we współpracy z Fundacją mBanku. Przez ponad dwa miesiące – od marca do połowy maja, wychowawcy i uczniowie z klas I-III szkół podstawowych z woj. pomorskiego, realizowali zadania konkursowe. Przeprowadzili lekcje matematyki i przedsiębiorczości w oparciu o scenariusze zajęć opracowane przez Experyment oraz wykorzystując zdobytą wiedzę zakładali klasowe firmy. Na podstawie nadesłanych przez 52 szkoły sprawozdań z realizacji obu etapów konkursu jury, oceniając m.in. zgodność działań z tematem konkursu, wartość merytoryczną oraz kreatywność, wybrało zwycięzców.

zdobywcy trzech, równorzędnych nagród głównych

  • klasa 3c ze Szkoły Podstawowej im. por. Jana Penconka w Gowinie
    wychowawca Joanna Kaszubowska
    zobacz pracę konkursową PREZENTACJA 
  • klasa 1c ze Szkoły Podstawowej nr 45 w Gdyni
    wychowawca Sylwia Struczyńska
    nauczyciel wspierający Paulina Lelakowska
    zobacz pracę konkursową FILM 
  • klasa 1 ze Szkoły Podstawowej w Nowej Wsi Malborskiej
    wychowawca Agnieszka Szczypior
    zobacz pracę konkursową PREZENTACJA

Wyróżnienie w konkursie otrzymała również klasa 3 ze Szkoły Podstawowej w Lubieszewie z ich wychowawczynią Kamilą Żwirek (zobacz pracę konkursową PREZENTACJA)

Laureaci konkursu, poza dyplomami dla klas i zaświadczeniami dla nauczycieli, otrzymali bilety na lekcje edukacyjne wraz ze zwiedzaniem wystaw w Experymencie w promocyjnych cenach, kamerki internetowe i sprzęt audio do prowadzenia lekcji online oraz książki „Odlotowa matematyka”.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu za podjęcie matematycznego wyzwania! Od nauczycieli, którzy razem ze swoimi klasami wzięli udział w projekcie, otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii –  czujemy, że kolejna edycja konkursu (ogłosimy ją w nowym roku szkolnym!) będzie cieszyła się równie dużym zainteresowaniem, jak pierwsza.

 

Ten projekt to doskonały dowód na to, że do nauki możemy wykorzystywać zabawę. Dzięki temu  rzeczy, które na pierwszy rzut oka wydawały się  trudne i skomplikowane stały się zrozumiałe i ciekawe.
Joanna Kaszubowska, Szkoła Podstawowa im. por. Jana Penconka w Gowinie

 

Udział w projekcie od samego początku był ogromną przyjemnością oraz wielkim wyzwaniem. Tak bardzo ważne jest, aby od najmłodszych lat pokazać uczniom, że matematyka, jak i cała nauka, nie jest taka straszna, jak ją malują. Wystarczy odczuć poprzez własne doświadczenie i działanie. Ważne jest, aby poczuć na własnej skórze, jak to wszystko „działa”. I taki cel postawił projekt „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie”. Dzieci zgłębiły świat matematyki poprzez empiryczne doznania, jednocześnie świetnie się przy tym bawiąc.
Agnieszka Szczypior, Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi Malborskiej

 

Dzięki „MATEMATYCZNYM  WYZWANIOM”, matematyka okazała się być, dla nas życzliwa! To była prawdziwa edukacja w akcji! Rozkoszowaliśmy się nią, niczym smaczną babeczką. Zamierzamy kontynuować nasze działania, nadając babeczkom nowe smaczki!
Sylwia Struczyńska, Szkoła Podstawowa nr 45 w Gdyni

 

Poprzez przeprowadzenie cyklu lekcji oraz założenie własnej  firmy o nazwie „Zdrowa przekąska” uczniowie stali się bardziej samodzielni, przeżyli wspaniałą przygodę edukacyjną, która zaangażowała ich intelektualnie, emocjonalnie, wyzwoliła większą aktywność, zwiększyła pewność siebie. Było to niezwykle cenne doświadczenie, dające dzieciom wiele radości, zwłaszcza po czasie edukacji zdalnej, mogliśmy zrobić coś wspólnie, a sklepik szkolny stał się naszym wspólnym sukcesem. Z pewnością ta wiedza i zdobyte umiejętności podczas tworzenia przedsiębiorstwa  zostaną wykorzystane przez dzieci w przyszłości.
Kamila Żwirek, Szkoła Podstawowa w Lubieszewie

 

Konkurs został zorganizowany w ramach projektu „Matematyczne wyzwania w przedsiębiorczej klasie – pobudzamy kreatywność matematyczną uczniów klas I-III” dofinansowanego ze środków Fundacji mBanku. Więcej o projekcie można przeczytać na stronie experyment.gdynia.pl.

Polityka plików cookies

Do prawidłowego działania naszego serwisu oraz dla Twojej wygody strony www.experyment.gdynia.pl oraz bilety.experyment.gdynia.pl używają plików cookies. Korzystanie z nich bez zmian ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci twojego komputera lub smartfonu.

Czym są pliki cookies (ciasteczka)? To małe pliki tekstowe, które odwiedzany serwis internetowy zapisuje na urządzeniu końcowym (czyli np. na komputerze czy smartfonie, z którego korzystasz podczas przeglądania strony). Niektóre serwisy używają ich do gromadzenia informacji o użytkownikach, którzy wchodzą na stronę.

Dane, jakie zapisywane są w plikach cookies, mogą służyć jedynie do wykonania określonych funkcji i akcji na Twoją rzecz, np. zapamiętania logowania na stronie, Twoich ustawień lub daty wizyty i liczby osób podczas zamawiania biletów. Pozwalają one także na tworzenie anonimowych statystyk odwiedzalności naszego serwisu, dzięki czemu wiemy m.in., jakich informacji użytkownicy szukają na naszych stronach najczęściej. Nie wykorzystujemy i nigdy nie będziemy wykorzystywać w inny sposób żadnych informacji o Tobie, jakie mogą się w plikach ciasteczek znaleźć. Wszystkie dane są zaszyfrowane, by osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.

Za pomocą plików cookies nie jesteśmy w stanie zidentyfikować użytkowników ani ustalić Twojej tożsamości. Wiemy jedynie z jakiej przeglądarki korzystasz i czy dane urządzenie odwiedzało już naszą stronę. Ciasteczka nie są szkodliwe dla żadnych urządzeń i nie wpływają na sposób ich działania, nie powodują żadnych zmian konfiguracyjnych w komputerach i smartfonach, ani w ich oprogramowaniu. Domyślne parametry plików cookies pozwalają na odczytanie informacji tylko serwerowi, który je stworzył. Innymi słowy – wygenerowane przez naszą stronę pliki ciasteczek mogą być odczytane tylko i wyłącznie przez nią samą.

W każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, aby nie zapisywać plików cookies na Twoim dysku. W zależności od przeglądarki, znajdziesz instrukcje tutaj:

Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari, Chrome, Edge