Jak wspierać dzieci w procesie edukacji zarówno zdalnej, jak i stacjonarnej? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć razem z Ewą Borgosz, gościem naszego kolejnego webinaru z cyklu „Domowy popularyzator nauki”.
Zbliża się koniec roku szkolnego – trudnego, bo dla większości uczniów spędzonego na edukacji zdalnej. Wykorzystajmy nasze doświadczania z ostatnich miesięcy i jeszcze przed wakacjami porozmawiajmy o tym, jak od września ułatwić uczniom powrót do szkoły i jak wspierać ich w procesie edukacji – stacjonarnej i zdalnej, bo możliwe, że ta druga forma pozostanie z nami na dłużej.
W trakcie majowego webinaru postaramy się odpowiedzieć na pytania o to, jak pomóc dzieciom skupić uwagę w trakcie uczenia się i jak ćwiczyć z nimi koncentrację, aby rzadziej/trudniej się rozpraszały.
Uczestnicy spotkania – rodzice i nauczyciele, dowiedzą się, jak rozpoznać indywidualny styl uczenia się dziecka. Co ma wpływ na kształtowanie się takiego indywidualnego stylu? Między innymi dominacja półkul mózgowych, zmysły, potrzeby związane z otoczeniem i kontekst społeczny, w jakim nauka przebiega efektywnie.
Wspólnie zastanowimy się, jak zapewnić dziecku optymalne warunki uczenia się w domu w czasie nauki zdalnej i stacjonarnej. W trakcie spotkania opowiemy też o tym, jak skuteczne wspierać samodzielność dziecka, budować poczucie jego wartości oraz zachęcać do podejmowania wyzwań i radzenia sobie z trudnościami.
O tym wszystkim porozmawiamy z Ewą Borgosz – doświadczoną nauczycielką, trenerką związaną m.in. z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
W trakcie webinaru uczestnicy dowiedzą się, jak
– rozpoznać indywidualny styl uczenia się dziecka
– dostosować warunki nauki dziecka do jego potrzeb
– okazywać wspierające zainteresowanie uczeniem się dziecka
– doradzać dziecku, jak efektywnie się uczyć
webinar Jak wspierać dzieci w procesie edukacji?
czwartek | 20 maja | g. 18:00-19:00
spotkanie będzie transmitowane na facebookowym fanpage’u Experymentu
W trakcie webinaru będzie możliwość zadawania pytań prowadzącemu. Na spotkanie zapraszamy w szczególności rodziców oraz wychowawców dzieci i młodzieży uczących się w klasach IV-VIII.
Ewa Borgosz – z wykształcenia tłumaczka, nauczycielka i edukatorka. Po ukończeniu Instytutu Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego w 1980 roku oddała się pracy w szkole. Jako nauczycielka prowadziła zajęcia z zakresu języków obcych (niemiecki i rosyjski) na wszystkich etapach edukacyjnych. Od roku 1989 przez wiele lat była związana z oświatą niepubliczną. Ewa Borgosz jest absolwentką Studiów Podyplomowych w zakresie Edukacji Niezależnej na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych UW, Akademii Przywództwa Liderów Oświaty, Podyplomowych Studiów Neurodydaktyki z Tutoringiem. Współpracowała z instytucjami doskonalenia nauczycieli i wydawnictwami WCIES, WSiP, Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trenerka, autorka i redaktorka materiałów edukacyjnych. Prowadziła warsztaty dla nauczycieli na Białorusi, w Łotwie i Ukrainie. Obecnie jest zatrudniona w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń jako animatorka wspomagania placówek oświatowych i koordynatorka Akademii Rodziców i Rad Rodziców.
Majowy webinar będzie ostatnim z cyklu „Domowy popularyzator nauki” organizowanym przed wakacjami. Jesienią zaprosimy Was na webinary poświęcone rodzinnemu eksperymentowaniu.
Wydarzenie jest organizowane w ramach cyklu „Domowy popularyzator nauki” będącego częścią projektu „SPINaj naukę” dofinansowanego z Programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki” Ministra Edukacji i Nauki. Patronat nad wydarzeniem objęły serwis Nauka w Polsce PAP, Stowarzyszenie Rzecznicy Nauki oraz blog Profesorskie Gadanie. Więcej o projekcie można przeczytać TUTAJ.
TEST – STYLE UCZENIA SIĘ I PÓŁKULOWOŚĆ [1,62 MB]