ScienceCom to nie tylko festiwal nauki na wystawach CNE czy też konferencja naukowa – to również szkolenia dla młodzieży, mające na celu rozwój kompetencji społecznych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych. Zapraszamy do zapoznania się z programem szkoleń, a także do przesyłania zgłoszeń pod adres [email protected]. Możecie to zrobić do 6 listopada włącznie.
Dbaj o siebie: warsztat zarządzania stresem | dr Małgorzata Osowiecka-Szczygieł
Jak wykorzystywać stres w działaniu? W jaki sposób efektywniej rozpoznawać swoje emocje i wyrażać je w zdrowy, adekwatny sposób? Czy emocje są nam potrzebne i kiedy mogą utrudniać nasze życie? Jak rozmawiać z innymi o źródłach swojego stresu? Podczas warsztatu dowiecie się, jak rozpoznać u siebie pierwsze sygnały stresu i jak przejąć kontrolę nad sytuacją. Porozmawiamy o fizjologicznych i psychologicznych skutkach stresu. Prowadzącą warsztat będzie dr Małgorzata Osowiecka-Szczygieł, psycholożka i wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS w Sopocie.
termin 29.11.2024 | godz. 09:00 i 11:00
czas trwania ok. 90 minut
Zwalczanie dezinformacji w erze cyfrowej: jak rozpoznać i eliminować fake news? | Leszek Dowgiałło
Warsztat dotyczy wyzwań, jakie niesie ze sobą dezinformacja w erze cyfrowej oraz sposobów na zwalczanie tej dezinformacji. Omówimy, jak fałszywe wiadomości rozprzestrzeniają się w mediach społecznościowych, jakie są ich negatywne skutki dla społeczeństwa oraz jak technologie, takie jak sztuczna inteligencja, mogą pomóc w identyfikacji i eliminacji fałszywych treści. Dodatkowo podkreślimy znaczenie budowania zaufania w sieci poprzez edukację użytkowników, transparentność informacji i rozwój wiarygodnych źródeł informacji. Warsztat poprowadzi Leszek Dowgiałło – pedagog, profilaktyk, wykładowca akademicki.
termin 29.11.2024 | godz. 09:00 i 11:00
czas trwania ok. 90 minut
Game Design 101: zaprojektuj swoją pierwszą grę! | Piotr Budzisz i Mateusz Treder
W ostatnich dekadach gry przestały być postrzegane wyłącznie jako jedna z gałęzi branży rozrywkowej. Szturmują edukację: zarówno jako pomoce dydaktyczne, jak i efektywne narzędzie komunikacji naukowej. Wdzierają się też do biznesu, gdzie są niezastąpionym narzędziem do rozwijania kompetencji i umiejętności XXI wieku. Ale jak powstają takie gry? Kim jest projektant/ka gier? Zróbmy wiwisekcję szachów, Monopoly, Among Us i Heroes of Might and Magic 3. Sprawdźmy, z czego się składają i co tak naprawdę „siedzi” w ich środku… A potem zaprojektujmy własną grę. Prowadzącymi są Mateusz Treder oraz Piotr Budzisz z firmy Sirius Game Studio.
termin 29.11.2024 | godz. 09:00 i 11:30
czas trwania ok. 120 minut
dla kogo uczniowie szkół ponadpodstawowych
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki II”
|