22

05
Dzień Bioróżnorodności 2024 w Experymencie

24

05
Warsztaty dla dorosłych. Chemia zapachów

25

05
WARSZTATY RODZINNE. Wielowymiarowa przygoda
pokaż kalendarz

Zajęcia dla klas 4-6 szkół podstawowych 2023/24

termin od wtorku do piątku | godz. 9:00/11:00/13:00
czas 45 min
bilety 25 zł zajęcia + wystawy

Poczuj siłę I pracownia STEM

Celem zajęć jest zwrócenie uwagi uczniów na otaczające ich zjawiska fizyczne i ich bezpośrednie powiązanie z życiem codziennym. Uczestnicy poznają różne rodzaje sił oraz występujące między nimi zależności. Zajęcia stanowią wstęp do nauki fizyki w kolejnych etapach edukacyjnych.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje siły: grawitacji, magnetyzmu, odśrodkową, tarcia, wyporu
  • podaje przykłady występowania sił w różnych sytuacjach codziennych
  • wyznacza wartość siły za pomocą siłomierza
  • buduje kompas

 

Kryptonim Experyment. Tajemnica wielkich uczonych I pracownia STEM

Podczas zajęć uczniowie rozwiązują zagadki logiczne, łamigłówki matematyczne oraz rozszyfrowują zakodowane wiadomości. Zajęcia prowadzone są metodą escape room. Uczestnicy stają się wędrowcami podróżującymi po świecie nauki. Przy rozwiązywaniu kolejnych zagadek muszą wykazać się spostrzegawczością, logicznym i analitycznym myśleniem oraz umiejętnością pracy w grupie.

w ramach zajęć uczeń

  • doskonali umiejętności rozszyfrowywania informacji i analitycznego myślenia
  • poznaje i uzupełnia proste ciągi matematyczne
  • utrwala wiedzę na temat największych naukowych osiągnięć ludzkości
  • prowadzi obserwacje przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi – obrazów wygenerowanych przez AI, latarek UV, lup oraz pryzmatów

 

Zaufaj mi, jestem inżynierem pracownia STEM

Zajęcia techniczno-konstrukcyjno-inżynierskie mają na celu zainspirowanie uczestników do tworzenia, konstruowania i realizowania kreatywnych projektów. Poprzez edukację w działaniu uczniowie zwracają uwagę na aspekty związane z prawami fizyki, elementami mechaniki, a także użytecznością proponowanych rozwiązań technicznych.

w ramach zajęć uczeń

  • buduje chwytak, most Leonarda i prosty układ elektryczny
  • poznaje podstawy programowania blokowego, przy wykorzystaniu robotów LOFI
  • określa zalety i wady rozwiązań materiałowych oraz konstrukcyjnych
  • kształtuje umiejętność logicznego myślenia

Miasta przyszłości I pracownia STEM

Czy nowoczesne technologie mogą nam pomóc w projektowaniu i budowaniu miast przyjaznych zarówno ludziom, jak i naszej planecie? Oczywiście, że tak! Podczas zajęć uczestnicy pracują w grupach tematycznych. Za pomocą technologicznych rozwiązań oraz w oparciu o założenia zrównoważonego rozwoju konstruują miasta przyszłości. Uczniowie samodzielnie zaprojektują ekologiczne rozwiązania, które już w najbliższej przyszłości mogą zostać zaimplementowane w naszych miastach.

Zajęcia mogą stanowić wsparcie pracy w szkołach przy użyciu narzędzi w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”, poprzez wskazanie możliwych zastosowań dla druku 3D czy Arduino.

w ramach zajęć uczeń

  • uświadamia sobie problemy funkcjonowania w dużych aglomeracjach
  • uczy się programować przy wykorzystaniu platformy Arduino
  • poznaje zasady zrównoważonego projektowania miast
  • opracowuje rozwiązania w grupach

 

Mikroświat pracownia Bio-chem

Podczas zajęć uczniowie poznają różne sposoby rozpoznawania zjawisk przyrodniczych, przeprowadzają obserwacje mikroskopowe i makroskopowe preparatów świeżych i trwałych oraz samodzielnie przygotowują preparaty do badania pod mikroskopem. Uczestnicy poznają pojęcie łańcucha troficznego i interpretują zachodzący w nim ciąg przyczynowo-skutkowy.

Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności w zakresie preparatyki i posługiwania się mikroskopem oraz utrwalenie wiedzy na temat struktury troficznej ekosystemu.

w ramach zajęć uczeń

  • rozróżnia producentów, konsumentów i destruentów oraz przedstawia ich rolę w obiegu materii
  • analizuje przedstawione sieci i łańcuchy pokarmowe
  • obserwuje różne typy preparatów mikroskopowych
  • samodzielnie przygotowuje preparaty do obserwacji mikroskopowej

 

Z archiwum Exp pracownia Bio-chem

Fabularyzowane zajęcia, podczas których uczniowie bliżej poznają pracę detektywa i laboranta kryminalistycznego. Uczestnicy rozwiązują szereg zagadek logicznych i poszerzają wiedzę z zakresu biologii. Wchodzą w rolę ekspertów-inspektorów „Z archiwum Exp”, prowadzą doświadczenia i analizują fakty, aby rozwiązać sprawę sprzed 30 lat.

Celem zajęć jest utrwalenie umiejętności korzystania ze zmysłów i logicznego myślenia w celu rozwiązywania problemów oraz zadań.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje wybrane techniki detektywistyczne: badania daktyloskopowe, metody wykrywania grup krwi, izolacja DNA
  • doskonali niezbędną umiejętność w pracy detektywa – wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji
  • samodzielnie przeprowadza doświadczenia, mające na celu rozwiązanie zagadki detektywistycznej
  • doskonali umiejętność pracy zespołowej

 

Bio-katastrofa pracownia Eko-społeczna

Podczas zajęć uczniowie przekonają się, że na stan środowiska wpływa wiele różnorodnych czynników. Ekologia to – oprócz segregowania śmieci, monitorowania smogu czy czystości wód – również zmiana postawy i sposobu życia. Podczas zajęć uczniowie przekonają się, czym jest bioróżnorodność i dlaczego jest tak ważna dla równowagi ekosystemu. Uczestnicy poznają także różnice pomiędzy gatunkami obcymi a inwazyjnymi oraz dowiedzą się, czym są ekstremalne zjawiska pogodowe.

Celem zajęć jest zwiększenie świadomości i wrażliwości ekologicznej wśród uczniów oraz ukazanie problemu kryzysu klimatycznego z biologicznego punktu widzenia.

w ramach zajęć uczeń

  • zwraca uwagę na ekologicznie skutki działalności człowieka
  • zaznajamia się ze zjawiskiem eutrofizacji i jej skutkami
  • poznaje pojęcie różnorodności biologicznej
  • poznaje pojęcie gatunków inwazyjnych oraz ich wpływ na ekosystem
  • przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem

 

Energia od nowa pracownia Eko-społeczna

Czy istnieją źródła energii, które nigdy się nie kończą? Oczywiście, że tak! Podczas zajęć uczestnicy poznają bliżej, czym jest energia odnawialna oraz w jaki sposób człowiek może ją pozyskiwać i jednocześnie chronić środowisko naturalne. Celem zajęć jest uwrażliwienie uczniów na problemy ekologiczne, wzbogacenie wiedzy oraz przybliżenie pojęć związanych z nowymi technologiami, wykorzystującymi energię ze źródeł odnawialnych.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje pojęcia: energia odnawialna, panele fotowoltaiczne
  • określa różne rodzaje energii odnawialnej, jej źródła, korzyści oraz zastosowanie
  • buduje schemat działania turbin wiatrowych
  • zaznajamia się ze schematem pozyskiwania energii z paneli fotowoltaicznych
  • poznaje różnice między odnawialnymi a nieodnawialnymi źródłami energii

*bezpłatny bilet dla 1 opiekuna na 10 osób.

Polityka plików cookies

Do prawidłowego działania naszego serwisu oraz dla Twojej wygody strony www.experyment.gdynia.pl oraz bilety.experyment.gdynia.pl używają plików cookies. Korzystanie z nich bez zmian ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci twojego komputera lub smartfonu.

Czym są pliki cookies (ciasteczka)? To małe pliki tekstowe, które odwiedzany serwis internetowy zapisuje na urządzeniu końcowym (czyli np. na komputerze czy smartfonie, z którego korzystasz podczas przeglądania strony). Niektóre serwisy używają ich do gromadzenia informacji o użytkownikach, którzy wchodzą na stronę.

Dane, jakie zapisywane są w plikach cookies, mogą służyć jedynie do wykonania określonych funkcji i akcji na Twoją rzecz, np. zapamiętania logowania na stronie, Twoich ustawień lub daty wizyty i liczby osób podczas zamawiania biletów. Pozwalają one także na tworzenie anonimowych statystyk odwiedzalności naszego serwisu, dzięki czemu wiemy m.in., jakich informacji użytkownicy szukają na naszych stronach najczęściej. Nie wykorzystujemy i nigdy nie będziemy wykorzystywać w inny sposób żadnych informacji o Tobie, jakie mogą się w plikach ciasteczek znaleźć. Wszystkie dane są zaszyfrowane, by osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.

Za pomocą plików cookies nie jesteśmy w stanie zidentyfikować użytkowników ani ustalić Twojej tożsamości. Wiemy jedynie z jakiej przeglądarki korzystasz i czy dane urządzenie odwiedzało już naszą stronę. Ciasteczka nie są szkodliwe dla żadnych urządzeń i nie wpływają na sposób ich działania, nie powodują żadnych zmian konfiguracyjnych w komputerach i smartfonach, ani w ich oprogramowaniu. Domyślne parametry plików cookies pozwalają na odczytanie informacji tylko serwerowi, który je stworzył. Innymi słowy – wygenerowane przez naszą stronę pliki ciasteczek mogą być odczytane tylko i wyłącznie przez nią samą.

W każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, aby nie zapisywać plików cookies na Twoim dysku. W zależności od przeglądarki, znajdziesz instrukcje tutaj:

Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari, Chrome, Edge