Lekcja online z Experymentem
Zajęcia są prowadzone na żywo przez edukatorów Centrum Nauki Experyment, którzy łączą się z nauczycielem (dziećmi/uczniami), wykorzystując popularne narzędzia do komunikacji online. Lekcja ma charakter pokazu naukowego, a uczestnicy mogą wchodzić w interakcję z prowadzącym, dyskutować, zadawać pytania i prowadzić obserwację doświadczeń. W tym celu, dokonując rezerwacji, należy podać numer telefonu do nauczyciela, którego grupa uczestniczyć będzie w lekcji. CNE skontaktuje się z nauczycielem w ciągu 2–3 dni roboczych od daty dokonania rezerwacji z informacją o przygotowaniu przez nauczyciela/ucznia powszechnie znanych i dostępnych produktów, które pozwolą na wykonanie doświadczeń w trakcie prowadzonych zajęć online.
Rezerwacje
- telefonicznie: +48 58 500 49 94 | +48 509 429 017
- w kasach: Centrum Nauki Experyment | al. Zwycięstwa 96/98 | Gdynia
- informacja: [email protected]
Jak rezerwować?
- zajęcia można rezerwować ze 120-dniowym wyprzedzeniem
- zajęcia można opłacić w ciągu 14 dni, za pośrednictwem platformy PayU (przelew online lub tradycyjny) nie później niż 5 dni przed planowaną datą zajęć
- można dostosować termin zajęć do potrzeb nauczyciela oraz zmienić termin do 21 dni przed zajęciami
- z rezerwacji można zrezygnować do 14 dni przed zajęciami
ZERÓWKI, KLASY I–III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
Naukowi detektywi
Uczestnicy w roli detektywów badają tajemniczą sprawę. Sala lekcyjna zmienia się w laboratorium detektywistyczne. Tutaj wszystko jest poszlaką! Zespołowo i przy wsparciu online, edukatorzy Centrum Nauki Experyment wprowadzają grupę w tajniki pracy naukowej detektywa.
Cel: rozwijanie logicznego myślenia, współpracy oraz spostrzegawczości podczas wykonywania i rozwiązywania zadań.
W ramach zajęć uczniowie:
- wykonują badanie daktyloskopowe
- badają próbki płynów przy wykorzystaniu odczynników chemicznych
- rozszyfrowują niewidzialną wiadomość
- rozwiązują zagadki detektywistyczne
Na bazie podstawy programowej: nabywanie doświadczeń poprzez wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację i przeprowadzanie badań; rozwiązywanie problemów w zakresie adekwatnym do etapu edukacyjnego.
termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 150 zł/dla grupy 11-30 os.
KLASY I–III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
Eko-katastrofa
W zdalnym laboratorium Experymentu uczeń przeprowadza kontrolowaną katastrofę ekologiczną, a następnie, pragnąc naprawić szkody, szuka sposobu na odwrócenie swoich działań. Czy jest to możliwe? Jak ludzkie działania wpływają na środowisko przyrodnicze?
Cel: zapoznanie uczestników zajęć z rodzajami oraz skutkami katastrof.
W ramach zajęć uczniowie:
- poznają różne rodzaje katastrof
- poznają różnicę pomiędzy naturalnymi sorbentami
- zwracają uwagę na ekologiczne skutki zanieczyszczenia fauny przymorskiej
- zaznajamiają się z tematyką związaną z globalnym ociepleniem oraz nadmierną emisją zanieczyszczeń do atmosfery
- rozumieją wpływ emisji CO2, a także poznają skutki zakwaszenia oceanów
Na bazie podstawy programowej: poznawanie wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego; uświadamianie istnienia zagrożeń środowiska naturalnego.
termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 150 zł/dla grupy 11-30 os.
KLASY IV-VI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
Żywność pod lupą
Czym są symbole „E”, które można odczytać na etykietach wielu produktów? Czy barwniki naturalne i sztuczne różnią się czymś od siebie? Podczas zajęć uczestnicy obserwują doświadczenia, dzięki którym mogą rozróżnić zdrową żywność od przetworzonej.
Cel: uświadomienie uczestnikom jakie dodatki do żywności wchodzą w skład produktów oraz jaki mają wpływ na zdrowie człowieka.
W ramach zajęć uczniowie:
- dowiadują się, czym są barwniki sztuczne i naturalne
- wykrywają glukozę w produktach spożywczych i przemysłowych
- poznają rolę witaminy C, znajdującej się na owocach ulegających utlenianiu
- omawiają talerz zdrowego żywienia
- poznają pojęcia związane z żywnością, tj.: dodatki do żywności, żywność przetworzona, przeciwutleniacze, sztuczne barwniki
Na bazie podstawy programowej: rozpoznawanie sytuacji wymagających konsultacji lekarskiej; wyjaśnianie znaczenia składników pokarmowych do prawidłowego funkcjonowania organizmu; uzasadnianie.
termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 150 zł/dla grupy 11-30 os.
KLASY VII-VIII SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
I wszystko jasne
Zajęcia łączą zagadnienia z biologii, chemii i fizyki. Podczas lekcji online edukatorzy oraz pomagają zrozumieć zagadnienia związane z fotochemią. Zajęcia ukazują możliwości eksperymentowania w życiu codziennym, a jednocześnie pobudzają zainteresowanie naukami przyrodniczymi. I wszystko staje się jasne!
Cel: rozwijanie umiejętności przeprowadzania doświadczeń chemicznych oraz fizycznych, a także opisu ich wyników.
W ramach zajęć uczniowie:
- zgłębiają zagadnienie fotochemii
- sprawdzają czy produkty naturalne mogą emitować światło
- obserwują reakcję chemiczną, w wyniku której powstaje światło
- dowiadują się, co kryje się pod pojęciem fluorescencji i fosforescencji
- uczą się budować proste przyrządy wykorzystywane w spektroskopii
Na bazie podstawy programowej: wykorzystywanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywanie ich przykładów w otaczającej rzeczywistości; rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych.
termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 150 zł/dla grupy 11-30 os.