Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Lekcja online z Experymentem

Zajęcia są prowadzone na żywo przez edukatorów Centrum Nauki Experyment, którzy łączą się z nauczycielem (dziećmi/uczniami), wykorzystując popularne narzędzia do komunikacji online. Lekcja ma charakter pokazu naukowego, a uczestnicy mogą wchodzić w interakcję z prowadzącym, dyskutować, zadawać pytania i prowadzić obserwację doświadczeń. W tym celu, dokonując rezerwacji, należy podać numer telefonu do nauczyciela, którego grupa uczestniczyć będzie w lekcji. CNE skontaktuje się z nauczycielem w ciągu 2–3 dni roboczych od daty dokonania rezerwacji z informacją o przygotowaniu przez nauczyciela/ucznia powszechnie znanych i dostępnych produktów, które pozwolą na wykonanie doświadczeń w trakcie prowadzonych zajęć online.

Rezerwacje

  • telefonicznie: +48 58 500 49 94 | +48 509 429 017
  • w kasach: Centrum Nauki Experyment | al. Zwycięstwa 96/98 | Gdynia
  • informacja: [email protected]

Jak rezerwować?

  • zajęcia można rezerwować ze 120-dniowym wyprzedzeniem
  • zajęcia można opłacić w ciągu 14 dni, za pośrednictwem platformy PayU (przelew online lub tradycyjny) nie później niż 5 dni przed planowaną datą zajęć
  • można dostosować termin zajęć do potrzeb nauczyciela oraz zmienić termin do 21 dni przed zajęciami
  • z rezerwacji można zrezygnować do 14 dni przed zajęciami

 

ZERÓWKI, KLASY I–III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Naukowi detektywi
Uczestnicy w roli detektywów badają tajemniczą sprawę. Sala lekcyjna zmienia się w laboratorium detektywistyczne. Tutaj wszystko jest poszlaką! Zespołowo i przy wsparciu online, edukatorzy Centrum Nauki Experyment wprowadzają grupę w tajniki pracy naukowej detektywa.

Cel: rozwijanie logicznego myślenia, współpracy oraz spostrzegawczości podczas wykonywania i rozwiązywania zadań.

W ramach zajęć uczniowie:

  • wykonują badanie daktyloskopowe
  • badają próbki płynów przy wykorzystaniu odczynników chemicznych
  • rozszyfrowują niewidzialną wiadomość
  • rozwiązują zagadki detektywistyczne

Na bazie podstawy programowej: nabywanie doświadczeń poprzez wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację i przeprowadzanie badań; rozwiązywanie problemów w zakresie adekwatnym do etapu edukacyjnego.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 150 zł/dla grupy 11-30 os.

KLASY I–III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Eko-katastrofa
W zdalnym laboratorium Experymentu uczeń przeprowadza kontrolowaną katastrofę ekologiczną, a następnie, pragnąc naprawić szkody, szuka sposobu na odwrócenie swoich działań. Czy jest to możliwe? Jak ludzkie działania wpływają na środowisko przyrodnicze?

Cel: zapoznanie uczestników zajęć z rodzajami oraz skutkami katastrof.

W ramach zajęć uczniowie:

  • poznają różne rodzaje katastrof
  • poznają różnicę pomiędzy naturalnymi sorbentami
  • zwracają uwagę na ekologiczne skutki zanieczyszczenia fauny przymorskiej
  • zaznajamiają się z tematyką związaną z globalnym ociepleniem oraz nadmierną emisją zanieczyszczeń do atmosfery
  • rozumieją wpływ emisji CO2, a także poznają skutki zakwaszenia oceanów

Na bazie podstawy programowej: poznawanie wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego; uświadamianie istnienia zagrożeń środowiska naturalnego.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 150 zł/dla grupy 11-30 os.

KLASY IV-VI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Żywność pod lupą

Czym są symbole „E”, które można odczytać na etykietach wielu produktów? Czy barwniki naturalne i sztuczne różnią się czymś od siebie? Podczas zajęć uczestnicy obserwują doświadczenia, dzięki którym mogą rozróżnić zdrową żywność od przetworzonej.

Cel: uświadomienie uczestnikom jakie dodatki do żywności wchodzą w skład produktów oraz jaki mają wpływ na zdrowie człowieka.

W ramach zajęć uczniowie:

  • dowiadują się, czym są barwniki sztuczne i naturalne
  • wykrywają glukozę w produktach spożywczych i przemysłowych
  • poznają rolę witaminy C, znajdującej się na owocach ulegających utlenianiu
  • omawiają talerz zdrowego żywienia
  • poznają pojęcia związane z żywnością, tj.: dodatki do żywności, żywność przetworzona, przeciwutleniacze, sztuczne barwniki

Na bazie podstawy programowej: rozpoznawanie sytuacji wymagających konsultacji lekarskiej; wyjaśnianie znaczenia składników pokarmowych do prawidłowego funkcjonowania organizmu; uzasadnianie.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 150 zł/dla grupy 11-30 os.

KLASY VII-VIII SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

I wszystko jasne

Zajęcia łączą zagadnienia z biologii, chemii i fizyki. Podczas lekcji online edukatorzy oraz pomagają zrozumieć zagadnienia związane z fotochemią. Zajęcia ukazują możliwości eksperymentowania w życiu codziennym, a jednocześnie pobudzają zainteresowanie naukami przyrodniczymi. I wszystko staje się jasne!

Cel: rozwijanie umiejętności przeprowadzania doświadczeń chemicznych oraz fizycznych, a także opisu ich wyników.

W ramach zajęć uczniowie:

  • zgłębiają zagadnienie fotochemii
  • sprawdzają czy produkty naturalne mogą emitować światło
  • obserwują reakcję chemiczną, w wyniku której powstaje światło
  • dowiadują się, co kryje się pod pojęciem fluorescencji i fosforescencji
  • uczą się budować proste przyrządy wykorzystywane w spektroskopii

Na bazie podstawy programowej: wykorzystywanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywanie ich przykładów w otaczającej rzeczywistości; rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 150 zł/dla grupy 11-30 os.

Lekcja online z Experymentem – regulamin [140 KB]

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych [116 KB]