Lekcja online z Experymentem | Centrum Nauki Experyment

20

05
Webinar. Jak wspierać dzieci w procesie edukacji?

12

05

12

05
pokaż kalendarz
12.05

środa

Lekcja online z Experymentem

W szkole i w przedszkolu!

Zajęcia są prowadzone na żywo przez edukatorów Centrum Nauki Experyment, którzy łączą się z nauczycielem (dziećmi/uczniami), wykorzystując popularne narzędzia do komunikacji online. Lekcja odbywa się aktywnie, poprzez interakcję z prowadzącym, obserwację doświadczeń, burzę mózgów, ale również poprzez samodzielne wykonywanie doświadczeń przez uczniów. W tym celu, dokonując rezerwacji, należy podać numer telefonu do nauczyciela, którego grupa uczestniczyć będzie w lekcji. CNE skontaktuje się z nauczycielem w ciągu 2–3 dni roboczych od daty dokonania rezerwacji z informacją o przygotowaniu przez nauczyciela/ucznia powszechnie znanych i dostępnych produktów, które pozwolą na wykonanie doświadczeń w trakcie prowadzonych zajęć online.
Zajęcia nie wymagają dodatkowego przygotowania ze strony nauczyciela.

Rezerwacje

  • telefonicznie: +48 58 500 49 94 | +48 509 429 017
  • w kasach: Centrum Nauki Experyment | al. Zwycięstwa 96/98 | Gdynia
  • informacja: bilety@experyment.gdynia.pl

Jak rezerwować?

  • zajęcia można rezerwować ze 120-dniowym wyprzedzeniem
  • zajęcia można opłacić w ciągu 14 dni, za pośrednictwem platformy PayU (przelew online lub tradycyjny) nie później niż 5 dni przed planowaną datą zajęć
  • można dostosować termin zajęć do potrzeb nauczyciela oraz zmienić termin do 21 dni przed zajęciami
  • z rezerwacji można zrezygnować do 14 dni przed zajęciami

PRZEDSZKOLA I ZERÓWKI

Dinoświat
Uczestnicy stają się paleontologami i rozpoczynają wykopaliska, by odszukać ślady dinozaurów. Gdy tylko je odnajdą, badają jak wyglądało życie dawnych zwierząt, powtarzają ich zwyczaje, jednocześnie wykonując szereg ćwiczeń sensorycznych i logorytmicznych.

Cel: usprawnienie pracy narządów mowy, stymulowanie umiejętności językowych, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.

W ramach zajęć dzieci:

  • wykonują gimnastykę buzi i języka
  • doskonalą pamięć
  • rozwijają wyobraźnię
  • ćwiczą małą motorykę

Na bazie podstawy programowej: uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych; wykonywanie różnych form ruchu; eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 25-30 min
koszt: 250 zł/dla grupy 11-30 os.

Świat w zasięgu ręki

Podczas zajęć dzieci badają otaczający ich świat za pomocą dotyku. Czy ludzkie ręce mogą zastąpić skomplikowany sprzęt badawczy? Jak wymieszać różne substancje, by zmienić ich teksturę i stan skupienia? Sprawdźmy! Nie zabraknie też uwielbianej przez dzieci pasty dla słonia!

Cel: zapoznanie uczestników ze zmysłowym, empirycznym poznawaniem otaczającego je świata, w oparciu o zmysł dotyku.

W ramach zajęć dzieci:

  • utrwalają wiedzę na temat zmysłów
  • dowiadują się, jakie informacje można zebrać za pomocą dotyku
  • ćwiczą małą motorykę, poprzez kreatywne eksperymenty

Na bazie podstawy programowej: wspieranie aktywności dziecka, podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych; wspieranie samodzielnej, dziecięcej eksploracji świata.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 25-30 min
koszt: 250 zł/dla grupy 11-30 os.

ZERÓWKI, KLASY I–III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Naukowi detektywi
Uczestnicy w roli detektywów badają tajemniczą sprawę. Sala lekcyjna zmienia się w laboratorium detektywistyczne. Tutaj wszystko jest poszlaką! Zespołowo i przy wsparciu online, edukatorzy Centrum Nauki Experyment wprowadzają grupę w tajniki pracy naukowej detektywa.

Cel: rozwijanie logicznego myślenia, współpracy oraz spostrzegawczości podczas wykonywania i rozwiązywania zadań.

W ramach zajęć uczniowie:

  • wykonują badanie daktyloskopowe
  • badają próbki płynów przy wykorzystaniu odczynników chemicznych
  • rozszyfrowują niewidzialną wiadomość
  • rozwiązują zagadki detektywistyczne

Na bazie podstawy programowej: nabywanie doświadczeń poprzez wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację i przeprowadzanie badań; rozwiązywanie problemów w zakresie adekwatnym do etapu edukacyjnego.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 250 zł/dla grupy 11-30 os.

KLASY I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Eko-katastrofa
W zdalnym laboratorium Experymentu uczeń przeprowadza kontrolowaną katastrofę ekologiczną, a następnie, pragnąc naprawić szkody, szuka sposobu na odwrócenie swoich działań. Czy jest to możliwe? Jak ludzkie działania wpływają na środowisko przyrodnicze?

Cel: zapoznanie uczestników zajęć z rodzajami oraz skutkami katastrof.

W ramach zajęć uczniowie:

  • poznają różne rodzaje katastrof
  • poznają różnicę pomiędzy naturalnymi sorbentami
  • zwracają uwagę na ekologiczne skutki zanieczyszczenia fauny przymorskiej
  • zaznajamiają się z tematyką związaną z globalnym ociepleniem oraz nadmierną emisją zanieczyszczeń do atmosfery
  • rozumieją wpływ emisji CO2, a także poznają skutki zakwaszenia oceanów

Na bazie podstawy programowej: poznawanie wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego; uświadamianie istnienia zagrożeń środowiska naturalnego.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 250 zł/dla grupy 11-30 os.

KLASY IV–VI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Żywność pod lupą
Czym są symbole „E”, które można odczytać na etykietach wielu produktów? Czy barwniki naturalne i sztuczne różnią się czymś od siebie? Podczas zajęć uczestnicy wykonują doświadczenia, dzięki którym mogą rozróżnić zdrową żywność, od przetworzonej.

Cel: uświadomienie uczestnikom jakie dodatki do żywności wchodzą w skład produktów oraz jaki mają wpływ na zdrowie człowieka.

W ramach zajęć uczniowie:

  • dowiadują się, czym są barwniki sztuczne i naturalne
  • wykrywają glukozę w produktach spożywczych i przemysłowych
  • poznają rolę witaminy C, znajdującej się na owocach ulegających utlenianiu
  • omawiają talerz zdrowego żywienia
  • poznają pojęcia związane z żywnością, tj.: dodatki do żywności, żywność przetworzona, przeciwutleniacze, sztuczne barwniki

Na bazie podstawy programowej: rozpoznawanie sytuacji wymagających konsultacji lekarskiej; wyjaśnianie znaczenia składników pokarmowych do prawidłowego funkcjonowania organizmu; uzasadnianie

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 250 zł/dla grupy 11-30 os.

KLASY VII–VIII SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

I wszystko jasne
Zajęcia łączą zagadnienia z biologii, chemii i fizyki. Podczas lekcji online edukatorzy oraz pomagają zrozumieć zagadnienia związane z fotochemią. Zajęcia ukazują możliwości eksperymentowania w życiu codziennym, a jednocześnie pobudzają zainteresowanie naukami przyrodniczymi. I wszystko staje się jasne!

Cel: rozwijanie umiejętności przeprowadzania doświadczeń chemicznych oraz fizycznych, a także opisu ich wyników.

W ramach zajęć uczniowie:

  • zgłębiają zagadnienie fotochemii
  • sprawdzają czy produkty naturalne mogą emitować światło
  • przeprowadzają reakcję chemiczną, w wyniku której powstaje światło
  • dowiadują się, co kryje się pod pojęciem fluorescencji i fosforescencji
  • uczą się budować proste przyrządy wykorzystywane w spektroskopii

Na bazie podstawy programowej: wykorzystywanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywanie ich przykładów w otaczającej rzeczywistości; rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych.

termin: od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas: 30-45 min
koszt: 250 zł/dla grupy 11-30 os.

 

Lekcja online z Experymentem – regulamin [140 KB]

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych [116 KB]

 

Polityka plików cookies

Do prawidłowego działania naszego serwisu oraz dla Twojej wygody strony www.experyment.gdynia.pl oraz bilety.experyment.gdynia.pl używają plików cookies. Korzystanie z nich bez zmian ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci twojego komputera lub smartfonu.

Czym są pliki cookies (ciasteczka)? To małe pliki tekstowe, które odwiedzany serwis internetowy zapisuje na urządzeniu końcowym (czyli np. na komputerze czy smartfonie, z którego korzystasz podczas przeglądania strony). Niektóre serwisy używają ich do gromadzenia informacji o użytkownikach, którzy wchodzą na stronę.

Dane, jakie zapisywane są w plikach cookies, mogą służyć jedynie do wykonania określonych funkcji i akcji na Twoją rzecz, np. zapamiętania logowania na stronie, Twoich ustawień lub daty wizyty i liczby osób podczas zamawiania biletów. Pozwalają one także na tworzenie anonimowych statystyk odwiedzalności naszego serwisu, dzięki czemu wiemy m.in., jakich informacji użytkownicy szukają na naszych stronach najczęściej. Nie wykorzystujemy i nigdy nie będziemy wykorzystywać w inny sposób żadnych informacji o Tobie, jakie mogą się w plikach ciasteczek znaleźć. Wszystkie dane są zaszyfrowane, by osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.

Za pomocą plików cookies nie jesteśmy w stanie zidentyfikować użytkowników ani ustalić Twojej tożsamości. Wiemy jedynie z jakiej przeglądarki korzystasz i czy dane urządzenie odwiedzało już naszą stronę. Ciasteczka nie są szkodliwe dla żadnych urządzeń i nie wpływają na sposób ich działania, nie powodują żadnych zmian konfiguracyjnych w komputerach i smartfonach, ani w ich oprogramowaniu. Domyślne parametry plików cookies pozwalają na odczytanie informacji tylko serwerowi, który je stworzył. Innymi słowy – wygenerowane przez naszą stronę pliki ciasteczek mogą być odczytane tylko i wyłącznie przez nią samą.

W każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, aby nie zapisywać plików cookies na Twoim dysku. W zależności od przeglądarki, znajdziesz instrukcje tutaj:

Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari, Chrome, Edge