Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Lekcja online z Experymentem

Zajęcia prowadzone są na żywo przez edukatorów Centrum Nauki Experyment, którzy łączą się z salą lekcyjną wykorzystując popularne narzędzia do komunikacji online. Lekcja odbywa się aktywnie, poprzez interakcję z prowadzącym, obserwację doświadczeń, burzę mózgów, ale również poprzez samodzielne wykonywanie doświadczeń przez uczniów. Dokonując rezerwacji, należy podać numer telefonu do nauczyciela, którego grupa uczestniczyć będzie w lekcji. CNE skontaktuje się z nauczycielem w ciągu 2-3 dni roboczych od daty dokonania rezerwacji z informacją o szczegółach zajęć tj. o przygotowaniu na lekcję powszechnie znanych i dostępnych produktów, które pozwolą na wykonanie doświadczeń w trakcie zajęć online.

Zajęcia nie wymagają dodatkowego przygotowania ze strony nauczyciela.

Rezerwacje

  • telefonicznie +48 (58) 500 49 94 | 509 429 017
  • w kasach Centrum Nauki Experyment | al. Zwycięstwa 96/98 | Gdynia
  • informacja [email protected]

Jak rezerwować?

  • zajęcia można rezerwować ze 120-dniowym wyprzedzeniem
  • zajęcia można opłacić w ciągu 14 dni, za pośrednictwem platformy PayU (przelew online lub tradycyjny) nie później niż 5 dni przed planowaną datą zajęć
  • można dostosować termin zajęć do potrzeb nauczyciela oraz zmienić termin do 21 dni przed zajęciami
  • z rezerwacji można zrezygnować do 14 dni przed zajęciami

termin od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas 30 min
koszt 150 zł/dla grupy 11-30 os.

PRZEDSZKOLA I ZERÓWKI

DinoŚwiat

Uczestnicy zajęć stają się paleontologami i rozpoczynają wykopaliska, by odszukać ślady dinozaurów. Gdy tylko je odnajdą, badają, jak wyglądało życie dawnych zwierząt, powtarzają ich zwyczaje, jednocześnie wykonując szereg ćwiczeń sensorycznych i logarytmicznych. Celem zajęć jest usprawnienie pracy narządów mowy, stymulowanie umiejętności językowych, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.

w ramach zajęć dziecko

  • wykonuje gimnastykę buzi i języka,
  • doskonali pamięć,
  • rozwija wyobraźnię,
  • ćwiczy małą motorykę.

podstawa programowa wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.

KLASY I–III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Eko-katastrofa

Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z rodzajami oraz skutkami katastrof ekologicznych, uświadomienie uczestnikom  istnienia zagrożeń dla środowiska naturalnego, a także uwrażliwienie uczniów na to, jak ludzkie działania wpływają na środowisko przyrodnicze.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje różne rodzaje katastrof ekologicznych,
  • zwraca uwagę na ekologiczne skutki zanieczyszczeń fauny przymorskiej
  • zaznajamia się z tematyką związaną z globalnym ociepleniem oraz nadmierną emisją zanieczyszczeń do atmosfery,
  • poznaje skutki zakwaszenia oceanów.

podstawa programowa zajęcia wspierają dostrzeganie środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, dają możliwość poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, a także poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem.

KLASY IV–VI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Żywność pod lupą

Czym są symbole „E”, które można odczytać na etykietach wielu produktów? Czy barwniki naturalne i sztuczne różnią się czymś od siebie? Podczas zajęć uczestnicy wykonują doświadczenia, dzięki którym mogą rozróżnić zdrową żywność od przetworzonej. Celem zajęć jest uświadomienie uczestnikom, jakie dodatki do żywności wchodzą w skład produktów oraz jaki mają wpływ na zdrowie człowieka.

w ramach zajęć uczeń

  • dowiaduje się, czym są barwniki sztuczne i naturalne,
  • wykrywa glukozę w produktach spożywczych i przemysłowych,
  • omawia talerz zdrowego żywienia,
  • poznaje pojęcia związane z żywnością – dodatki do żywności, żywność przetworzona, przeciwutleniacze, sztuczne barwniki.

podstawa programowa uczeń stosuje zasady dbałości o własne zdrowie, uzasadnia, dlaczego nie należy spożywać środków energetyzujących, odszukuje na opakowaniach oznaczenia substancji szkodliwych dla zdrowia i wyjaśnia ich znaczenie, opisuje zasady zdrowego stylu życia (w tym zdrowego odżywiania się).

KLASY VII–VIII SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Energia dla organizmu

Multimedialne zajęcia prowadzone w formie zdalnego pokazu. Korzystając z doświadczeń laboratoryjnych oraz schematów i modeli 3D edukator demonstruje funkcjonowanie układu pokarmowego i oddechowego u człowieka. Celem zajęć jest zapoznanie uczniów ze sposobami dostarczania energii do organizmu, poprzez omówienie dwóch układów anatomicznych.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje sposób funkcjonowania przepony,
  • obserwuje proces spalania cukrów,
  • zaznajamia się ze sposobami wchłaniania składników pokarmowych oraz zasadą działania perystaltyki jelit,
  • określa sposoby dostarczania energii do organizmu.

podstawa programowa uczeń rozpoznaje układ pokarmowy i oddechowy, przedstawia funkcje poszczególnych elementów układu oraz określa związek ich budowy z pełnioną funkcją. Przedstawia miejsca trawienia białek, tłuszczów i cukrów, określa produkty tych procesów oraz podaje miejsce ich wchłaniania. Przedstawia mechanizm wentylacji płuc (wdech i wydech), analizuje przebieg wymiany gazowej w tkankach i w płucach.

Lekcja online z Experymentem – regulamin [140 KB]

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych [116 KB]