Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Ścieżki edukacyjne i scenariusze lekcyjne

W ramach projektu Science Inspired powstały trzy, zgrywalizowane ścieżki edukacyjne wraz ze scenariuszami lekcyjnymi. Materiały zostały opracowane we współpracy Centrum Nauki Experyment w Gdyni z pomorskimi nauczycielkami – Barbarą Car (nauczycielką matematyki w Thinking Zone w Gdańsku), Agnieszką Jaworską (nauczycielką fizyki w Szkole Podstawowej nr 1 w Bytowie) oraz Anną Zatwarnicką (nauczycielką biologii w Powiatowym Zespole Szkół nr 3 w Wejherowie). Prace nad ścieżkami trwały od września do listopada 2020 roku.

Ze ścieżek edukacyjnych opartych o grywalizację może skorzystać każdy nauczyciel, który ze swoją klasą odwiedzi wystawy w Experymencie (gra jest dostępne w ramach biletu wstępu do CNE, scenariusze lekcyjne można bezpłatnie pobrać ze strony Experymentu).

Jak nauczyciel może skorzystać ze ścieżek edukacyjnych i scenariuszy lekcyjnych?

  • wystarczy odwiedzić z uczniami Centrum Nauki Experyment
  • przy wejściu na wystawy uczniowie muszą ściągnąć i zainstalować na telefonach bezpłatną aplikację ActionTrack (uczniowie mogą pracować w grupach i wtedy wystarczy, że jeden z uczniów będzie miał ściągniętą i zainstalowaną na swoim telefonie aplikację)
  • uczniowie
    wybierają w aplikacji przycisk „zeskanuj kod połączenia”
    skanują startowy kod QR
    wybierają ścieżkę
    zapoznają się z krótką instrukcją do gry
  • następnie uczniowie skanują kody QR umieszczone na wystawach w CNE (w kolorze zgodnym z wybraną ścieżką) i wykonują zadania
  • wyniki (liczbę zdobytych punktów przez ucznia/grupę uczniów) można sprawdzić po zakończeniu gry w aplikacji
  • po zakończeniu wizyty w Experymencie nauczyciel w szkole przeprowadza lekcję podsumowującą przejście ścieżek edukacyjnych, wykorzystując do tego scenariusze lekcyjne, które wcześniej pobiera ze strony Experymentu

 

ścieżka astronomiczna | dla uczniów w wieku 13-18 lat
opracowanie Agnieszka Jaworska

Człowiek podbija kosmos od ponad 60 lat. Przez ten czas wysyłaliśmy na orbitę satelity, sondy i eksplorowaliśmy sąsiednie planety. Wreszcie dysponujemy technologiami, dzięki którym na Marsie po raz pierwszy stanie człowiek. Szukamy śmiałków, którzy zdecydują się wybrać w kilkumiesięczną podróż na Czerwoną Planetę i zbudują tam kolonię. Jest to misja wysokiego ryzyka, dlatego polecieć mogą tylko najlepsi. Za chwilę to Wy będziecie mieli okazję sprawdzić czy macie wiedzę, spryt i umiejętności niezbędne pierwszym kolonizatorom Marsa. Weźmiecie udział w tajnym programie treningowym, który ukończą tylko najbardziej zdeterminowani. Zbierajcie punkty, bo od tego zależy, czy zostaniecie wybrani do elitarnej grupy astronautów, która przejdzie do historii.

uczniowie, którzy zagrają w grę, wcielą się w przyszłych astronautów, którzy wylądują na Marsie. Jako pionierzy, których zadaniem będzie zbudowanie pierwszej kolonii na Marsie, dowiedzą się, jak rozwiązywać różne problemy związane z życiem na Marsie, odkryją, jakie warunki środowiskowe panują na tej planecie i zdobędą kluczowe umiejętności, które pozwolą im przeżyć i wykonać zaplanowane zadania.

POBIERZ SCENARIUSZ LEKCYJNY DLA ŚCIEŻKI ASTRONOMICZNEJ [650 KB]

 

ścieżka matematyczna | dla uczniów od 13. roku życia
opracowanie Barbara Car

Witajcie tajni agenci! Naszej organizacji bardzo zależy na tym, aby Superszpieg wstąpił w nasze szeregi. Jednak szpieg będzie współpracować tylko z najlepszą ekipą. Rozwiążcie wszystkie zadania i zdobądźcie wskazówki dotyczące jego tożsamości. Liczymy na Was!

uczniowie, którzy zagrają w grę zamienią się w szpiegów, którzy będą rozwiązywać różne kody, zagadki logiczne i zadania matematyczne, aby uzyskać ściśle tajne informacje na temat tożsamości Superszpiega. Kto się nim okaże?

POBIERZ SCENARIUSZ LEKCYJNY DLA ŚCIEŻKI MATEMATYCZNEJ [695 KB]

POBIERZ KARTĘ PRACY DLA UCZNIÓW [26,7 KB]

 

ścieżka survivalowa | dla uczniów w wieku 13-18 lat
opracowanie Anna Zatwarnicka

Survival to inaczej sztuka przetrwania. Sposób zachowania człowieka skierowany na gromadzeniu wiedzy i umiejętności związanych z przetrwaniem w trudnych warunkach. Temat survivalu często pojawia się w filmach, programach telewizyjnych i piosenkach. A czy Wy mieliście kiedykolwiek okazję sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności związane z przeżyciem w ekstremalnej sytuacji?

uczniowie, którzy zagrają w grę wcielą się w testerów nowej generacji Flyboardów, czyli urządzeń służących do szybkiego przemieszczania się w powietrzu. Ich zadaniem będzie przetrwać w trudnych warunkach. Ścieżka oparta jest na zadaniach związanych z naukami przyrodniczymi.

POBIERZ SCENARIUSZ LEKCYJNY DLA ŚCIEŻKI SURVIVALOWEJ [799 KB]

POBIERZ KARTĘ PRACY DLA UCZNIÓW [436 KB]