Jak odkrywać supermoce w naszych dzieciach? To ważne pytanie, szczególnie teraz w dobie nauki zdalnej, kiedy uwaga rodziców i nauczycieli jest skierowana przede wszystkim na sprawne przeprowadzenie dzieci przez proces edukacji. Postaramy się na nie odpowiedzieć razem z Michałem Szczepanikiem, gościem naszego drugiego webinaru z cyklu „Domowy popularyzator nauki”.
Każde dziecko i nastolatek ma supermoce, niestety nie każde jest w stanie samodzielnie je określić i rozwijać. Szkoła może być miejscem odkrywania talentów, jeśli jest na to miejsce i czas. Doświadczenie wynikające z edukacji zdalnej uświadamia nam, że uczennice i uczniowie nie w pełni wykorzystują swój potencjał… Czasem po prostu nie znajdują przestrzeni, w której mogliby poznać i rozwinąć swoje wyjątkowe umiejętności.
Warto więc zastanowić się, jak rodzice mogą diagnozować talenty swoich dzieci i jak pomagać je rozwijać. Ważną rolę może odegrać w tym procesie szkoła – wychowawcy i nauczyciele. Proces uczenia się, korzystania z talentów jest bowiem procesem społecznym, wymagającym także interakcji z innymi uczniami i uczennicami. Nie jest to zadanie proste, ale warto, aby rodzice, nauczyciele i uczniowie wspólnie podjęli ten wysiłek.
O tym, jak to zrobić, opowie Michał Szczepanik – doświadczony nauczyciel, trener, ekspert edukacyjny współpracujący m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
W trakcie webinaru uczestnicy dowiedzą się
– gdzie szukać talentów u dzieci i młodzieży
– jak rozwijać drzemiący w uczniach potencjał
– na co zwrócić uwagę odkrywając supermoce dzieci i nastolatków
webinar Odkrywamy supermoce naszych dzieci
czwartek | 22 kwietnia | g. 18:00-19:00
spotkanie będzie transmitowane na facebookowym fanpage’u Experymentu
W trakcie webinaru będzie możliwość zadawania pytań prowadzącemu. Na spotkanie zapraszamy w szczególności rodziców oraz wychowawców dzieci i młodzieży uczących się w klasach IV-VIII.
Michał Szczepanik – nauczyciel dyplomowany biologii i edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej w Poczesnej i w Starczy. Trener. Współuczestniczył w tworzeniu obudowy merytorycznej kursu internetowego E-podręczniki do kształcenia ogólnego, ekspert merytoryczny w Wydziale Otwartych Zasobów Edukacyjnych ORE. Autor kilkudziesięciu publikacji m.in. w programach „Akademia Uczniowska”, „Aktywna Edukacja”, „Wzór na rozwój”, „W świat z klasą”. Jako praktyk zajmuje się upowszechnianiem oceniania kształtującego w szkołach, współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Jego zainteresowania koncentrują się wokół edukacji globalnej i ekologicznej oraz wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie uczenia.
Termin kolejnego webinaru z cyklu „Domowy popularyzator nauki”
20 maja: Jak wspierać dzieci w procesie edukacji?
Jesienią zaprosimy Was z kolei na cykl webinarów poświęcony rodzinnemu eksperymentowaniu.
Wydarzenie jest organizowane w ramach cyklu „Domowy popularyzator nauki” będącego częścią projektu „SPINaj naukę” dofinansowanego z Programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki” Ministra Edukacji i Nauki. Patronat nad wydarzeniem objęły serwis Nauka w Polsce PAP, Stowarzyszenie Rzecznicy Nauki oraz blog Profesorskie Gadanie. Więcej o projekcie można przeczytać TUTAJ.