Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Relacja z Balthathonu

Hektolitry kawy, kilkanaście godzin nieustannej pracy przy komputerach i w rezultacie 8 różnych pomysłów na aplikacje mobilne dla Centrum Nauki Experyment i Akwarium Gdyńskiego. Za nami  gdyński BALTATHON – maraton dla programistów, który odbył się 17-18 marca 2018 roku.

Gdyński hackathon był pierwszym z trzech, które pod wspólną nazwą BALTATHON odbyły się w nadbałtyckich centrach nauki i muzeach w ramach projektu BalticMuseums: LoveIT! 40 programistów tworzących osiem zespołów miało za zadanie stworzyć koncepcję, prototyp lub finalną aplikację dla gości odwiedzających Experyment i Akwarium Gdyńskie.

rozgrzewka
Aby lepiej poznać obie instytucje tydzień przed hackathonem zaprosiliśmy uczestników na małą rozgrzewkę – w trakcie kilkugodzinnego spotkania w EXPERYMENCIE i Akwarium Gdyńskim opowiadaliśmy o naszych gościach, ich potrzebach oraz naszych oczekiwaniach wobec aplikacji. Uczestnicy, naładowani potężną ilością wiedzy już w trakcie rozgrzewkowego spotkania mieli pierwsze pomysły na aplikacje! W sobotę, 17 marca BALTATHON oficjalnie otworzyli przedstawiciele partnera projektu Fundacji na Rzecz Rozwoju Branży Internetowej NETCAMP oraz lidera projektu Uniwersytetu Szczecińskiego. Chwilę potem rozpoczęliśmy 24-godzinny hackathon. Jak wyglądały prace nad aplikacjami? Obejrzyjcie film!

 

zwycięzcy
Po burzliwych obradach jury wyłoniono zwycięzców gdyńskiego BALTATHONU. Za najlepszą aplikację dla Experymentu uznano projekt zespołu Thundercocks w składzie: Gniewko Kuraczyk, Paweł Karasek, Karol Kierek oraz Konrad Ossowski. Specjalne wyróżnienie otrzymał zespół Digital Move w składzie: Łukasz Skarżyński, Marcin Matłacz, Konrad Daroch, Bartosz Barwiskowski oraz Bartek Sielicki. Nagroda Akwarium powędrowała do drużyny Łyse Jadowite Węże w składzie: Agnieszka Górska, Wiktoria Jabłońska, Adam Białobrzewski, Michał Błociński  oraz Przemysław Petka. Dodatkowo, wyróżnienie otrzymał zespół Przypadkowe osoby w składzie: Milena Michalska, Mikołaj Demków, Maciej Dymarczyk, Łukasz Stefanowski. Nagroda publiczności powędrowała do zespołu Speednet w składzie: Grzegorz Sagadyn, Kamil Szuba, Kamil Modzelewski oraz Maciej Duraziński.

co dalej?
Kolejne hackathony odbyły się w Kłajpedzie (Litwa) 14-15 kwietnia 2018 i w Malmo (Szwecja) 25-26 września 2018.

Więcej informacji www.facebook.com/Balticmuseums oraz bmloveit.usz.edu.pl