cele projektu
Plan stworzenia nowego, międzynarodowego produktu turystycznego – wielojęzycznej aplikacji mobilnej używanej podczas zwiedzania atrakcji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego państw Południowego Bałtyku – legł u podstaw projektu BalticMUSEUMS Love IT!. Aplikacja zrealizowana w ramach projektu zawiera informacje o wybranych obiektach turystycznych, w tym zdjęcia, filmy, gry, ścieżki zwiedzania czy treści multimedialne. Narzędzie to ma przyczynić się do zbudowania trwałej, transgranicznej sieci atrakcji turystycznych. Uruchomione zostały również strony internetowe poświęcone zarówno projektowi BalticMUSEUMS Love IT! jak i nowopowstałej aplikacji o nazwie emused.
działania
Aktywności projektowe mające na celu sprawdzenie różnych koncepcji aplikacji obejmowały spotkania programistów – Hackathony, z których jeden odbył się w siedzibie Centrum Nauki Experyment. Ich efektem było powstanie szczegółowych rozwiązań technologicznych tej aplikacji. Działania zrealizowane w ramach projektu obejmowały także międzynarodowe spotkania czy szkolenia partnerów projektu poświęcone grywalizacji, storytellingowi, user experience oraz tworzeniu materiałów video.
rezultaty
Projekt BalticMUSEUMS Love IT! zaoferował nowe narzędzie wzmacniające zainteresowanie odwiedzających atrakcjami turystycznymi. Cyfrowy przewodnik po muzeach i centrach nauki, stworzony przez partnerów projektu, ma postać wielojęzycznej aplikacji, przeznaczonej dla urządzeń mobilnych: smartfonów i tabletów. Poszerza ofertę zwiedzania, pozwalając przy tym odwiedzającym na korzystanie z własnego urządzenia mobilnego. Narzędzie to, posiadając atrakcyjną multimedialną formę i wykorzystując elementy grywalizacji, zwiększa zaangażowanie odwiedzających w zwiedzanie centrów nauki i muzeów.
dofinansowanie Projekt BalticMUSEUMS Love IT! otrzymał dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Interreg South Baltic
czas trwania 01.2017 – 07.2020
partnerzy Uniwersytet Szczeciński (lider, Polska); Stralsund University of Applied Sciences (Niemcy); Muzeum Morskiego Instytutu Rybackiego (Polska); Lithuanian Sea Museum (Litwa); Malmö Museums (Szwecja); NaturBornholm (Dania); Centrum Nauki Experyment w Gdyni (Polska); Fundacja Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp” (Polska); Business Academy North GmbH (Niemcy)
budżet CNE 73 396,92 EUR (dofinansowanie z EFRR: 62 387,26 EUR)
więcej o projekcie bmloveit.usz.edu.pl