Menu Bilety
ENRU
szukaj

kontrast

normalny wysoki jaskrawy jaskrawy-ciemny

czcionka

A A A

Co się dzieje

Wpisz szukaną frazę

Wstecz 08.01.2019

***Science Inspired

O projekcie Science Inspired

Projekt Science Inspired został stworzony, aby pokazać, że centra nauki są świetną przestrzenią do rozpoczęcia własnej naukowej przygody, a nauczyciele we współpracy z edukatorami mogą być wyjątkowymi inspiratorami dla młodzieży do aktywnego zdobywania wiedzy.

 

Z badań wynika, że uczniowie uważają przedmioty ścisłe za ciekawe i perspektywiczne, chociaż są to dla nich tematy najtrudniejsze i najbardziej wymagające. Brakuje im narzędzi, które pozwoliłyby im łatwiej przyswoić wiedzę. W odpowiedzi na ten problem projekt Science Inspired dąży do przekazania nauczycielom i edukatorom narzędzi, które zachęcą młodych ludzi do podejmowania naukowych wyzwań.Science Inspired zrzesza  centra nauki z 4 krajów: Agóra Science Center z Debreczyna na Węgrzech,  VIDA! Science Center z Brna w Czechach oraz NOESIS Science Center and Technology Museum w Salonikach w Grecji. Został stworzony, aby zainspirować zarówno nauczycieli i edukatorów do korzystania z innowacyjnych metod nauczania, jak i młodzież - do rozwijania własnych naukowych pasji.

W ramach projektu chcemy pokazać, że centra nauki są świetną przestrzenią do rozpoczęcia własnej naukowej przygody.

Projekt ma na celu:

- wymianę doświadczeń między nauczycielami i edukatorami z europejskich centrów nauki
- zachęcenie nauczycieli do dzielenia się wiedzą w środowisku edukacyjnym
- nawiązanie współpracy między centrami nauki z Polski, Czech, Węgier i Grecji
- zachęcenie młodzieży do podejmowania naukowych wyzwań
- zainspirowanie młodzieży to tworzenia swoich własnych materiałów naukowych

 

Podczas projektu nauczyciele i edukatorzy:
- wezmą udział w 4 wizytach studyjnych w centrach nauki w Gdyni, Brnie, Debreczynie i Salonikach
- stworzą swoje własne naukowe filmy, w których przy pomocy interaktywnych stanowisk będą mieli okazję wytłumaczyć najbardziej interesujące naukowe zjawiska
- poznają nowoczesne metody nauczania, takie jak gamifikacja, storytelling, escape room czy ICT
- spróbują swoich sił w tinkeringu i spróbują ponownie wykorzystać pozornie niepotrzebne przedmioty
- poznają potrzeby i (de)motywatory współczesnej młodzieży oraz dowiedzą się, jak na nie odpowiedzieć, korzystając z metody design thinking
- stworzą innowacyjne, oparte na grach miejskich i nowych technologiach narzędzia edukacyjne

W ramach projektu młodzież:

- weźmie udział w testach wypracowanych przez nauczycieli i edukatorów edukacyjnych narzędzi
- podczas warsztatów dowie się, jak stworzyć przyciągające widzów edukacyjne video
- weźmie udział w konkursie na krótki film naukowy
- połączy się online z uczestnikami konkursu z Węgier, Czech, Grecji i Polski, by dyskutować o stworzonych pracach filmowych


Czas trwania projektu: 1.12.2018-30.01.2021

 Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.