SCIENCE CAFE. Co potrafią gry? | Centrum Nauki Experyment

28

05
WARSZTATY RODZINNE. Eksperymenty po pachy

29

05
SCIENCE CAFE. Nasz niesamowity zmysł smaku

01

06
Dzień Dziecka w Experymencie
pokaż kalendarz

SCIENCE CAFE. Co potrafią gry?

Wydarzenie archiwalne!

“Gry”i “nauka” to dwa słowa, które od dobrych trzydziestu lat nietrudno znaleźć obok siebie w jednym tekście. Im dalej zajrzymy w przeszłość, tym bardziej stawiane są do siebie w opozycji. Nauka to wartość, potrzeba, konieczność, szacunek. Gry to prosta rozrywka, zjadacz czasu, źródło zmartwień i utrapień – głównie dla nauczycieli i rodziców. Ten dualny model świata stał się fundamentem czarnego PR-u, z którym gry (niestety) cały czas muszą się mierzyć. 

Z modelami jest jednak pewien problem: w rzeczywistości świat rzadko kiedy bywa czarno-biały. Badania naukowe w dziedzinie psychologii, socjologii i kulturoznawstwa zburzyły obiegowe mity jeden po drugim. W ostatnich latach dowiedzieliśmy się dzięki nim na przykład tego, że skłonność grającej młodzieży do przemocy jest niższa od średniej; że gry mogą być stosowane w terapii zaburzeń emocjonalnych… Oraz tego, że gry są skutecznym narzędziem w edukacji i biznesie.
Tam, gdzie tradycyjne metody coraz bardziej zawodzą, gry radzą sobie coraz lepiej. Nie są panaceum na wszystko, ale potrafią więcej, niż nam się wydaje.

Zapraszamy na spotkanie, gdzie porozmawiamy o grach w pracy i szkole. Nie tylko o graniu, ale pozytywnych aspektach zabawy w projektowanie. O kompetencjach miękkich, “uczeniu się przez całe życie” i miejscu gier wśród narzędzi, które pomagają nadążyć za coraz szybciej zmieniającym się światem. O tym jak poprzez gry mówić o sprawach trudnych, rozwiązywać wielkie problemy i jak wykorzystywany gry w polskiej edukacji… ponad 500 lat temu!

Prowadzący: Piotr Milewski – projektant gier, starszy wykładowca na specjalności Gamedec Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ze studentami dzieli się wiedzą z takich przedmiotów jak grywalizacja, zarządzanie projektem,  projektowanie edugier,/ gier miejskich i ARG / gier karcianych i planszowych. Autor kilkudziesięciu larpów (czyli gier, w których gracze realizują konkretne zadania wcielając się w fikcyjną postać), gier miejskich, planszowych (autor polskiej wersji językowej gry “5 sekund”)  i karcianych oraz wydarzenie typu immersive experience – z których najbardziej znane to seria “Kryminalne Piątki” w gdyńskim Muzeum Emigracji. Organizator festiwali gier (2007 – 14 Hardkon, 2016 – Dramhaven), warsztatów twórczych Hardkon Larpers’ Retreat, a od jesieni 2014 roku współtwórca larpowej sceny BlackBox 3City. Dwukrotnie nagrodzony w konkursie Złote Maski za najlepszy scenariusz larpu – w 2011 za grę “Sodom and Gommorah Show” i 2013 za “Metoda Profesora Kamihary”. Autor artykułów, prelekcji i prezentacji o projektowaniu gier, redaktor sekcji „Modern Education is Fun” w drugiej edycji „The Book of Trends in Education”, pierwszej polskiej antologii gier larpowych “Prism” oraz publikacji „Nasiona, Drzewa Ogrody” o historii larpowania w Polsce.

wiek: 18+
termin: 23 lutego 2020, godz. 16:00
bilet: 25/10 zł

10zł*
15

Bilet normalny

Polityka plików cookies

Do prawidłowego działania naszego serwisu oraz dla Twojej wygody strony www.experyment.gdynia.pl oraz bilety.experyment.gdynia.pl używają plików cookies. Korzystanie z nich bez zmian ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci twojego komputera lub smartfonu.

Czym są pliki cookies (ciasteczka)? To małe pliki tekstowe, które odwiedzany serwis internetowy zapisuje na urządzeniu końcowym (czyli np. na komputerze czy smartfonie, z którego korzystasz podczas przeglądania strony). Niektóre serwisy używają ich do gromadzenia informacji o użytkownikach, którzy wchodzą na stronę.

Dane, jakie zapisywane są w plikach cookies, mogą służyć jedynie do wykonania określonych funkcji i akcji na Twoją rzecz, np. zapamiętania logowania na stronie, Twoich ustawień lub daty wizyty i liczby osób podczas zamawiania biletów. Pozwalają one także na tworzenie anonimowych statystyk odwiedzalności naszego serwisu, dzięki czemu wiemy m.in., jakich informacji użytkownicy szukają na naszych stronach najczęściej. Nie wykorzystujemy i nigdy nie będziemy wykorzystywać w inny sposób żadnych informacji o Tobie, jakie mogą się w plikach ciasteczek znaleźć. Wszystkie dane są zaszyfrowane, by osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.

Za pomocą plików cookies nie jesteśmy w stanie zidentyfikować użytkowników ani ustalić Twojej tożsamości. Wiemy jedynie z jakiej przeglądarki korzystasz i czy dane urządzenie odwiedzało już naszą stronę. Ciasteczka nie są szkodliwe dla żadnych urządzeń i nie wpływają na sposób ich działania, nie powodują żadnych zmian konfiguracyjnych w komputerach i smartfonach, ani w ich oprogramowaniu. Domyślne parametry plików cookies pozwalają na odczytanie informacji tylko serwerowi, który je stworzył. Innymi słowy – wygenerowane przez naszą stronę pliki ciasteczek mogą być odczytane tylko i wyłącznie przez nią samą.

W każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, aby nie zapisywać plików cookies na Twoim dysku. W zależności od przeglądarki, znajdziesz instrukcje tutaj:

Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari, Chrome, Edge