„Gry”i „nauka” to dwa słowa, które od dobrych trzydziestu lat nietrudno znaleźć obok siebie w jednym tekście. Im dalej zajrzymy w przeszłość, tym bardziej stawiane są do siebie w opozycji. Nauka to wartość, potrzeba, konieczność, szacunek. Gry to prosta rozrywka, zjadacz czasu, źródło zmartwień i utrapień – głównie dla nauczycieli i rodziców. Ten dualny model świata stał się fundamentem czarnego PR-u, z którym gry (niestety) cały czas muszą się mierzyć.
Z modelami jest jednak pewien problem: w rzeczywistości świat rzadko kiedy bywa czarno-biały. Badania naukowe w dziedzinie psychologii, socjologii i kulturoznawstwa zburzyły obiegowe mity jeden po drugim. W ostatnich latach dowiedzieliśmy się dzięki nim na przykład tego, że skłonność grającej młodzieży do przemocy jest niższa od średniej; że gry mogą być stosowane w terapii zaburzeń emocjonalnych… Oraz tego, że gry są skutecznym narzędziem w edukacji i biznesie.
Tam, gdzie tradycyjne metody coraz bardziej zawodzą, gry radzą sobie coraz lepiej. Nie są panaceum na wszystko, ale potrafią więcej, niż nam się wydaje.
Zapraszamy na spotkanie, gdzie porozmawiamy o grach w pracy i szkole. Nie tylko o graniu, ale pozytywnych aspektach zabawy w projektowanie. O kompetencjach miękkich, „uczeniu się przez całe życie” i miejscu gier wśród narzędzi, które pomagają nadążyć za coraz szybciej zmieniającym się światem. O tym jak poprzez gry mówić o sprawach trudnych, rozwiązywać wielkie problemy i jak wykorzystywany gry w polskiej edukacji… ponad 500 lat temu!
Prowadzący: Piotr Milewski – projektant gier, starszy wykładowca na specjalności Gamedec Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ze studentami dzieli się wiedzą z takich przedmiotów jak grywalizacja, zarządzanie projektem, projektowanie edugier,/ gier miejskich i ARG / gier karcianych i planszowych. Autor kilkudziesięciu larpów (czyli gier, w których gracze realizują konkretne zadania wcielając się w fikcyjną postać), gier miejskich, planszowych (autor polskiej wersji językowej gry „5 sekund”) i karcianych oraz wydarzenie typu immersive experience – z których najbardziej znane to seria „Kryminalne Piątki” w gdyńskim Muzeum Emigracji. Organizator festiwali gier (2007 – 14 Hardkon, 2016 – Dramhaven), warsztatów twórczych Hardkon Larpers’ Retreat, a od jesieni 2014 roku współtwórca larpowej sceny BlackBox 3City. Dwukrotnie nagrodzony w konkursie Złote Maski za najlepszy scenariusz larpu – w 2011 za grę „Sodom and Gommorah Show” i 2013 za „Metoda Profesora Kamihary”. Autor artykułów, prelekcji i prezentacji o projektowaniu gier, redaktor sekcji „Modern Education is Fun” w drugiej edycji „The Book of Trends in Education”, pierwszej polskiej antologii gier larpowych „Prism” oraz publikacji „Nasiona, Drzewa Ogrody” o historii larpowania w Polsce.
wiek: 18+
termin: 23 lutego 2020, godz. 16:00
bilet: 25/10 zł