Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Zajęcia dla przedszkoli i zerówek

pracownia Na Start

termin od wtorku do piątku/godz. 9:30/11:00/13:00/14:30
czas 30 min
bilety 20 zł zajęcia + wystawy

 

Mały chemik

Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami z dziedziny chemii, poprzez obserwację oraz przeprowadzanie pierwszych doświadczeń naukowych. Przedszkolak stawia pierwsze pytania badawcze: czy wszystkie substancje się mieszają? Co może powstać w wyniku reakcji chemicznej? Zajęcia wspierają dziecięcą eksplorację świata poprzez samodzielne eksperymentowanie.

w ramach zajęć dziecko

  • stawia pierwsze kroki w laboratorium
  • poznaje podstawowe pojęcia z dziedziny chemii tj. naukowiec, pierwiastek, reakcja chemiczna
  • zaznajamia się z nazewnictwem szkła laboratoryjnego oraz elementami stroju ochronnego
  • samodzielnie eksperymentuje, miesza i sprawdza pH substancji, obserwuje reakcje chemiczne

podstawa programowa wspieranie poznawczego obszaru rozwoju uczenia poprzez kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń.

 

Zaprogramowani na Experyment I

Celem zajęć jest przygotowanie dzieci do korzystania z technologii multimedialnych poprzez zabawy edukacyjne, będące wstępem do nauki programowania. Zajęcia są fabularyzowane, opierają się na przygodach ozobota o imieniu Ozi. Dzieci pomagają Oziemu wrócić na planetę, z której przybył. Jak? Poprzez pokonanie ścieżki barwnych eksperymentów chemicznych i zadań manualnych. Uczestnicy zapoznają się z podstawami kodowania, a także rozwijają umiejętności logicznego myślenia.

w ramach zajęć dziecko

    • współpracuje z rówieśnikami, wykonując proste doświadczenia chemiczne
    • zaznajamia się z nowymi technologiami na przykładzie ozobotów
    • poznaje podstawy kodowania informacji i programowania
  • ćwiczy dokładność oraz poznaje jej znaczenie w planowaniu działań

podstawa programowa wspieranie samodzielnej eksploracji świata, tworzenie warunków do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia.

 

Sensoryka dla smyka

Celem zajęć jest zapoznanie uczestników ze zmysłowym, empirycznym poznawaniem otaczającego świata, w oparciu o doświadczenia sensoryczne. Podczas zajęć dzieci poznają, czym są zmysły oraz jak je rozróżnić. Uczestnicy wykonują zadania sensoryczne, poprzez ruch i zabawę odbierają różne docierające do nich bodźce.

w ramach zajęć dziecko

  • pobudza swoje bodźce słuchowe
  • rozpoznaje barwy i reaguje na nie w ustalonym porządku
  • omawia różne rodzaje smaków z użyciem wybranych produktów
  • przyporządkowuje zapachy do odpowiednich obrazków

podstawa programowa wspieranie aktywności podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.

 

ABC emocji

Dzieci wkraczają w świat towarzyszących ludziom emocji, którym starają się bliżej przyjrzeć. Poprzez kreatywne zadania dowiadują się, jak radzić sobie z emocjami. Celem zajęć jest zapoznanie z różnymi emocjami, sposobami na ich nazwanie, akceptowanie oraz radzenie sobie z nimi.

w ramach zajęć dziecko

  • rozpoznaje emocje i przygląda się ich zmianom
  • interpretuje sytuacje, w których pojawiają się różne emocje
  • poznaje uczucia wiążące się ze współpracą, dowiaduje się czym jest empatia
  • poznaje sposoby na radzenie sobie ze swoimi emocjami

podstawa programowa przygotowanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi, realizowane przy wykorzystaniu naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu, wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.