Zajęcia dla przedszkoli i zerówek
pracownia Na Start
termin od wtorku do piątku/godz. 9:30/11:00/13:00/14:30
czas 30 min
bilety 20 zł zajęcia + wystawy
Mały chemik
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami z dziedziny chemii, poprzez obserwację oraz przeprowadzanie pierwszych doświadczeń naukowych. Przedszkolak stawia pierwsze pytania badawcze: czy wszystkie substancje się mieszają? Co może powstać w wyniku reakcji chemicznej? Zajęcia wspierają dziecięcą eksplorację świata poprzez samodzielne eksperymentowanie.
w ramach zajęć dziecko
- stawia pierwsze kroki w laboratorium
- poznaje podstawowe pojęcia z dziedziny chemii tj. naukowiec, pierwiastek, reakcja chemiczna
- zaznajamia się z nazewnictwem szkła laboratoryjnego oraz elementami stroju ochronnego
- samodzielnie eksperymentuje, miesza i sprawdza pH substancji, obserwuje reakcje chemiczne
podstawa programowa wspieranie poznawczego obszaru rozwoju uczenia poprzez kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń.
Zaprogramowani na Experyment I
Celem zajęć jest przygotowanie dzieci do korzystania z technologii multimedialnych poprzez zabawy edukacyjne, będące wstępem do nauki programowania. Zajęcia są fabularyzowane, opierają się na przygodach ozobota o imieniu Ozi. Dzieci pomagają Oziemu wrócić na planetę, z której przybył. Jak? Poprzez pokonanie ścieżki barwnych eksperymentów chemicznych i zadań manualnych. Uczestnicy zapoznają się z podstawami kodowania, a także rozwijają umiejętności logicznego myślenia.
w ramach zajęć dziecko
- współpracuje z rówieśnikami, wykonując proste doświadczenia chemiczne
- zaznajamia się z nowymi technologiami na przykładzie ozobotów
- poznaje podstawy kodowania informacji i programowania
- ćwiczy dokładność oraz poznaje jej znaczenie w planowaniu działań
podstawa programowa wspieranie samodzielnej eksploracji świata, tworzenie warunków do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia.
Sensoryka dla smyka
Celem zajęć jest zapoznanie uczestników ze zmysłowym, empirycznym poznawaniem otaczającego świata, w oparciu o doświadczenia sensoryczne. Podczas zajęć dzieci poznają, czym są zmysły oraz jak je rozróżnić. Uczestnicy wykonują zadania sensoryczne, poprzez ruch i zabawę odbierają różne docierające do nich bodźce.
w ramach zajęć dziecko
- pobudza swoje bodźce słuchowe
- rozpoznaje barwy i reaguje na nie w ustalonym porządku
- omawia różne rodzaje smaków z użyciem wybranych produktów
- przyporządkowuje zapachy do odpowiednich obrazków
podstawa programowa wspieranie aktywności podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
ABC emocji
Dzieci wkraczają w świat towarzyszących ludziom emocji, którym starają się bliżej przyjrzeć. Poprzez kreatywne zadania dowiadują się, jak radzić sobie z emocjami. Celem zajęć jest zapoznanie z różnymi emocjami, sposobami na ich nazwanie, akceptowanie oraz radzenie sobie z nimi.
w ramach zajęć dziecko
- rozpoznaje emocje i przygląda się ich zmianom
- interpretuje sytuacje, w których pojawiają się różne emocje
- poznaje uczucia wiążące się ze współpracą, dowiaduje się czym jest empatia
- poznaje sposoby na radzenie sobie ze swoimi emocjami
podstawa programowa przygotowanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi, realizowane przy wykorzystaniu naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu, wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.