Zajęcia dla klas 1-3 szkół podstawowych | Centrum Nauki Experyment

21

05
WARSZTATY RODZINNE Eko-logicznie. Powietrze

22

05
Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej w Experymencie

28

05
WARSZTATY RODZINNE. Experymenty po pachy
pokaż kalendarz

Zajęcia dla klas 1-3 szkół podstawowych

pracownia Na Start

termin od wtorku do piątku/godz. 9:30/11:00/13:00/14:30
czas 45 min
bilety 20 zł zajęcia + wystawy

 

HydroLab

Zajęcia laboratoryjne. Uczniowie zaznajamiają się z nazewnictwem szkła i sprzętu laboratoryjnego, samodzielnie eksperymentują, poznają podstawowe właściwości fizyko-chemiczne wody. Na przykładzie prostych doświadczeń uczestnicy uczą się samodzielnie obserwować zachodzące zjawiska w przyrodzie oraz wyciągają odpowiednie wnioski. Zajęcia rozwijają również wrażliwość ekologiczną i uczą, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody.

w ramach zajęć uczeń

    • rozpoznaje trzy stany skupienia wody
    • poznaje właściwości fizyko-chemiczne wody
    • zaznajamia się ze sposobami na oszczędzanie wody
    • samodzielnie wykonuje proste doświadczenia chemiczne

podstawa programowa wspieranie poznawczego obszaru rozwoju uczenia poprzez kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń.

 

Zaprogramowani na Experyment II

Sukces zajęć dotyczacych kodowania dla przedszkolaków zapoczątkował kontynuację tych działań dla grup starszych. Głównym bohaterem nadal jest ozobot o imieniu Ozi. Jednak tym razem zadaniem uczestników zajęć jest pomoc Oziemu, spokojnie dotrzeć na zajęcia do Centrum Nauki Experyment. Jak? Poprzez wspólne wykonywanie prostych poleceń dotyczących podstaw kodowania informacji oraz programowania.

w ramach zajęć uczeń

    • współpracuje z rówieśnikami wykonując proste doświadczenia chemiczne
    • zaznajamia się z nowymi technologiami na przykładzie ozobotów
    • poznaje podstawy kodowania informacji i programowania robotów
    • ćwiczy dokładność oraz poznaje jej znaczenie w planowaniu działań

podstawa programowa tworzenie warunków do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów, z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia oraz programowania.

 

Misja na Marsa

Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z osiągnięciami związanymi z eksploracją kosmosu, szczególnie z badaniem planety Mars. Zajęcia są fabularyzowane, uczeń wybiera się w misję na planetę Mars, w tym celu przechodzi odpowiednie szkolenie, aby zostać kadetem floty kosmicznej. Uczestnicy zajęć poznają produkty, które zostały stworzone na potrzeby misji kosmicznych, a następnie weszły do codziennego użytku. Uczą się rozpoznać minerały, a także sterować robotami LOFI.

w ramach zajęć uczeń

    • poznaje pojęcia, tj. liofilizowane pożywienie, panele słoneczne, energia słoneczna
    • przeprowadza proste doświadczenia naukowe
    • eksploruje kosmos poznając łaziki marsjańskie i ich nazwy
    • zaznajamia się z nowymi technologiami na przykładzie robotów LOFI

podstawa programowa wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej.

 

Bakterie & Spółka

Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z drobnoustrojami, tj. bakterie i wirusy. Uczestnicy poznają miejsca i sytuacje, w których możemy mieć styczność z bakteriami, utwierdzą się w przekonaniu jak ważna jest higiena, ale też wskażą pozytywne funkcje bakterii w życiu człowieka. W celu bliższego poznania bakterii, edukator je uczniom pod mikroskopem.

w ramach zajęć uczeń

  • obserwuje bakterie pod mikroskopem
  • uzasadnia konieczność zasłaniania ust i nosa w trakcie kichania
  • określa i uzasadnia związek między higieną dłoni a rozprzestrzenianiem się wirusów i bakterii
  • poznaje różnicę między wirusami i bakteriami

podstawa programowa kształtowanie w uczniach świadomości zdrowotnej w zakresie higieny, pielęgnacji ciała, trybu życia.

Polityka plików cookies

Do prawidłowego działania naszego serwisu oraz dla Twojej wygody strony www.experyment.gdynia.pl oraz bilety.experyment.gdynia.pl używają plików cookies. Korzystanie z nich bez zmian ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci twojego komputera lub smartfonu.

Czym są pliki cookies (ciasteczka)? To małe pliki tekstowe, które odwiedzany serwis internetowy zapisuje na urządzeniu końcowym (czyli np. na komputerze czy smartfonie, z którego korzystasz podczas przeglądania strony). Niektóre serwisy używają ich do gromadzenia informacji o użytkownikach, którzy wchodzą na stronę.

Dane, jakie zapisywane są w plikach cookies, mogą służyć jedynie do wykonania określonych funkcji i akcji na Twoją rzecz, np. zapamiętania logowania na stronie, Twoich ustawień lub daty wizyty i liczby osób podczas zamawiania biletów. Pozwalają one także na tworzenie anonimowych statystyk odwiedzalności naszego serwisu, dzięki czemu wiemy m.in., jakich informacji użytkownicy szukają na naszych stronach najczęściej. Nie wykorzystujemy i nigdy nie będziemy wykorzystywać w inny sposób żadnych informacji o Tobie, jakie mogą się w plikach ciasteczek znaleźć. Wszystkie dane są zaszyfrowane, by osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.

Za pomocą plików cookies nie jesteśmy w stanie zidentyfikować użytkowników ani ustalić Twojej tożsamości. Wiemy jedynie z jakiej przeglądarki korzystasz i czy dane urządzenie odwiedzało już naszą stronę. Ciasteczka nie są szkodliwe dla żadnych urządzeń i nie wpływają na sposób ich działania, nie powodują żadnych zmian konfiguracyjnych w komputerach i smartfonach, ani w ich oprogramowaniu. Domyślne parametry plików cookies pozwalają na odczytanie informacji tylko serwerowi, który je stworzył. Innymi słowy – wygenerowane przez naszą stronę pliki ciasteczek mogą być odczytane tylko i wyłącznie przez nią samą.

W każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, aby nie zapisywać plików cookies na Twoim dysku. W zależności od przeglądarki, znajdziesz instrukcje tutaj:

Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari, Chrome, Edge