Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Zajęcia dla klas I-II szkół podstawowych

Zaprogramowani na Experyment II
Technologia to zabawa!
Czy istnieje lepsze przygotowanie dzieci do korzystania z technologii multimedialnych niż zabawy edukacyjne, będące wstępem do nauki programowania?
Język robotów
Jak działają roboty – te duże i te małe? Na zajęciach przyjrzymy się schematowi ich funkcjonowania, elementom kodowania i językowi używanemu powszechnie w elektronice. Na uczestników czekać będzie przygotowana na bazie podstaw kodowania ścieżka zadań manualnych, dzięki której zaprojektują trasę dla robota. Doświadczenie z kolorami pomoże im zrozumieć, czym jest algorytm i co wspólnego mają barwy i logika.
Na bazie podstawy programowej: potrzeba i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia, rozwinięcie kompetencji kreatywności, innowacyjności, zbierania informacji potrzebnych do ich rozwiązania, planowania i organizacji działania, a także rozwiązywania problemów, nabycie kompetencji informatycznych

termin: od wtorku do piątku/godz. 9:15/12:00/14:30
czas: 45 min
bilety: 20 zł zajęcia + wystawy

ABC emocji
Całe mnóstwo emocji
Dlaczego cieszymy się lub płaczemy? Czym są emocje? Dzieci dowiedzą się, jak ważne jest odczuwanie emocji i bycie wrażliwym na ich obecność, również u innych osób.
Panujemy nad sobą!
Dzięki wciągającym kreatywnym zadaniom, zabawom ruchowym, improwizacjom i eksperymentom, dzieci wkroczą w świat towarzyszących im na co dzień emocji, przyjrzą im się z bliska i uporządkują według temperatury. Elementem zajęć jest także stworzenie narzędzia, które pozwoli uczestnikom lepiej panować nad negatywnymi emocjami, np. złością.
Na bazie podstawy programowej: umiejętność rozpoznawania i rozumienia emocji i uczuć swoich oraz innych, nazywania ich oraz tworzenia w oparciu o nie relacji, umiejętność przedstawiania swych emocji i uczuć przy pomocy wypowiedzi ustnej i różnorodnych artystycznych form wyrazu, świadomość przeżywanych emocji i umiejętność panowania nad nimi oraz wyrażania ich w sposób umożliwiający współdziałanie

termin: od wtorku do piątku/godz. 9:15/12:00/14:30
czas: 45 min
bilety: 20 zł zajęcia + wystawy,

Nauka od kuchni
Kucharz czy naukowiec?
Kuchnia to nic innego, jak pracownia fizyczna, chemiczna i biologiczna w jednym. A kucharz to naukowiec odmierzający odpowiednie proporcje składników i przeprowadzający odpowiednie chemiczne reakcje. Zapraszamy więc do eksperymentowania w naszym laboratorium.
Fizyka, chemia, kuchnia!
Czego można nauczyć się dzięki produktom spożywczym? Przy okazji świetnej zabawy w stylu programów kulinarnych, uczniowie będą śledzić poszczególne etapy gotowania posiłków z perspektywy naukowca, badacza czy laboranta. Odkryją zjawisko rozpuszczalności oraz napięcia powierzchniowego. A do tego stworzą fluorescencyjną potrawę wykorzystując elementy kuchni molekularnej.
Na bazie podstawy programowej: wspólne eksperymentowanie, które ma wzbudzić chęć do samodzielnego uczenia się oraz odkrywania zjawisk rządzących światem, rozbudzanie kreatywności poprzez samodzielne poznawanie zjawisk fizycznych, zwiększające motywację do nauki, umiejętność przygotowania własnego warsztatu pracy

termin: od wtorku do piątku/godz. 9:15/12:00/14:30
czas: 45 min
bilety: 20 zł zajęcia + wystawy,

Ale kosmos
Czy można dosięgnąć gwiazd?
Uczniowie wezmą udział w misji badawczej po Układzie Słonecznym. Poznają wszechświat i niezliczoną ilość jego gwiazd, planet, asteroid i innych ciał niebieskich. A nawet zamkną rozgwieżdżone niebo w butelce!
Houston, nie mamy już problemów!
Wykonując doświadczenia chemiczne uczestnicy przekonają się, jak wyglądają opady deszczu na Wenus i z czego wynikają różnice temperatur na Merkurym. Eksperymentując z wełną stalową zrozumieją, dlaczego powierzchnia Marsa jest rdzawa. Po tych zajęciach próżnia nie będzie dla nikogo tajemnicą.
Na bazie podstawy programowej: wskazanie na różnorodność źródeł informacji oraz technologii, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksploracja, przeprowadzanie badań, by nauczyć się bardziej uporządkowanego rozumienia świata, wspieranie dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksploracji, możliwość poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego – rozbudzenie ciekawości poznawczej

termin: od wtorku do piątku/godz. 9:15/12:00/14:30
czas: 45 min
bilety: 20 zł zajęcia + wystawy