Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
3 luty9:00 — 18:00
10 luty9:00 — 18:00
17 luty9:00 — 18:00
24 luty9:00 — 18:00
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Experyment w szkole

Oferta „Experyment w szkole” jest tymczasowo niedostępna!

Edukatorzy przyjeżdżają do szkoły/przedszkola wraz z niezbędnymi materiałami, sprzętem i pomocami naukowymi. Przeprowadzają zajęcia przy aktywnym udziale uczniów/dzieci, a sala lekcyjna zamienia się w laboratorium pełne eksperymentów. Dokonując rezerwacji, należy podać numer telefonu do nauczyciela, którego grupa uczestniczyć będzie w zajęciach. Centrum Nauki Experyment skontaktuje się z nauczycielem w ciągu 2–3 dni roboczych od daty dokonania rezerwacji, w celu ustalenia szczegółów zajęć oraz daty ich przeprowadzenia. Zajęcia nie wymagają dodatkowego przygotowania ze strony nauczyciela.

CNE nie pobiera dodatkowej opłaty za koszt transportu, dlatego warunkiem wzięcia udziału w tej formie zajęć edukacyjnych jest zamówienie liczby zajęć zgodnej ze strefą (opisaną poniżej), w której znajduje się placówka.

  • Strefa 1: Gdynia – min. 1 zajęcia
  • Strefa 2: Sopot, Rumia, Reda, gmina Kosakowo – min. 2 zajęcia
  • Strefa 3: Gdańsk, Wejherowo, gmina Wejherowo, gmina Szemud – min. 3 zajęcia

W przypadku placówki spoza wymienionych stref prosimy o bezpośredni kontakt z Centrum Nauki Experyment.

Rezerwacje

  • telefonicznie +48 (58) 500 49 94 | 509 429 017
  • w kasach Centrum Nauki Experyment | al. Zwycięstwa 96/98 | Gdynia
  • informacja [email protected]

Jak rezerwować?

  • zajęcia można rezerwować ze 120-dniowym wyprzedzeniem
  • zajęcia można opłacić w ciągu 14 dni, za pośrednictwem platformy PayU (przelew online lub tradycyjny) nie później niż 5 dni przed planowaną datą zajęć
  • można dostosować termin zajęć do potrzeb nauczyciela oraz zmienić termin do 21 dni przed wizytą
  • z rezerwacji można zrezygnować do 14 dni przed wizytą

termin od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas ok. 45 min
koszt 400 zł/pojedyncze zajęcia

PRZEDSZKOLA I ZERÓWKI

Ozoboty w przedszkolu

Czy ozoboty mogą nauczyć dzieci, jak chronić środowisko? Tak! Poprzez twórczą zabawę dzieci dowiedzą się, jak segregować odpady oraz poznają język robotów. W zamian za to dzieci nauczą roboty, jak poruszać się po przedszkolu. Zajęcia poruszają dwa bardzo ważne aspekty w edukacji przedszkolnej – naukę kodowania oraz edukację ekologiczną. Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z podstawami kodowania i podstawowymi zagadnieniami związanymi z ochroną środowiska.

w ramach zajęć dziecko

  • wykonuje eksperymenty graficzne, przetwarza obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie,
  • wyjaśnia sposób powstania narysowanych lub zapisanych kształtów,
  • czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy,
  • utrwala wiedzę z zakresu segregacji odpadów.

podstawa programowa wspieranie aktywności dziecka, podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych; wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności, oryginalności dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie; tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody.

 

KLASY I–III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Domowe laboratorium

Kim jest naukowiec? Jak wygląda praca w laboratorium? Czy każdy może eksperymentować? Na te i wiele innych pytań odpowiadają edukatorzy, którzy sprawiają, że sala w szkole/przedszkolu na moment zamienia się w mini-laboratorium, a uczniowie, podczas wykonywania kolorowych eksperymentów, czują się jak prawdziwi naukowcy. Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z możliwościami bezpiecznego eksperymentowania, przy wykorzystaniu produktów dostępnych w naszym otoczeniu, w tym artykułów spożywczych.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje nazewnictwo elementów stroju ochronnego oraz szkła laboratoryjnego,
  • bada właściwości wody i oleju,
  • obserwuje efekty reakcji chemicznej,
  • odkrywa, jakie zastosowanie może mieć chemia spożywcza.

podstawa programowa wspieranie samodzielnej, dziecięcej eksploracji świata; dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.

 

KLASY IV–VI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Labirynt światła

Uczniowie poznają naturę światła, a także tajemnice optyki. Zajęcia ukazują zastosowanie światła we współczesnej technice, zachęcają do zgłębiania wiedzy z zakresu zjawisk fizycznych, analizowanych na późniejszych etapach edukacji.

Cel: zapoznanie uczniów z tematyką światła i zjawisk, jakim ulega.

w ramach zajęć uczeń

  • zaznajamia się z podstawowymi pojęciami z dziedziny optyki: dyfrakcja, polaryzacja
  • dowiaduje się, czym jest widmo promieniowania elektromagnetycznego
  • określa elementy optyczne: zwierciadło, soczewka, płytka równoległościenna
  • poznaje, na czym polega zjawisko rozszczepienia światła

podstawa programowa rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania; rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki.

 

KLASY VII–VIII SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

I wszystko jasne!

Zajęcia łączą zagadnienia z biologii, chemii i fizyki. Uczestnicy mają okazje bliżej przyjrzeć się zagadnieniom związanym z fotochemią. Celem zajęć jest ukazanie możliwości eksperymentowania w życiu codziennym, a jednocześnie pobudzenie uczniów do zainteresowania naukami przyrodniczymi.

w ramach zajęć uczeń

  • zgłębia zagadnienia fotochemii,
  • sprawdza, czy produkty pochodzenia naturalnego mogą emitować światło,
  • dowiaduje się, co kryje się pod pojęciem fluorescencji i fosforescencji,
  • buduje proste przyrządy wykorzystywane w spektroskopii.

podstawa programowa wykorzystywanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywania ich przykładów w otaczającej rzeczywistości; rozwiązywania problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych.

Experyment w szkole – regulamin [170 KB]

Obowiązek informacyjny [116 KB]