Program
LICZBA MIEJSC NA KONFERENCJĘ (WYKŁADY I WARSZTATY) WYCZERPAŁA SIĘ. ZAKOŃCZYLIŚMY REJESTRACJĘ NA WYDARZENIE.
DZIEŃ 1
środa, 14 kwietnia | wykłady i dyskusje
17.00 | start konferencji
17.10 – 17.40 | Edukacja zdalna… I co dalej? – zmiany, szanse, perspektywy
O tym, że pandemia to nie był czas stracony w polskiej edukacji opowie Irmina Żarska, wykładowca, nauczycielka, inicjatorka licznych projektów edukacyjnych
17.40 – 17.50 dyskusja
17.50 – 17.55 | Przerwa, a w niej: Czy każdą lekcję można zgrywalizować?
Pytamy Annę Zatwarnicką, nauczycielkę i doradcę metodycznego*
17.55 – 18.25 | Zmianę najlepiej zacznij od siebie, czyli kilka słów o szkole przyszłości
O tym, jaka będzie “nowa normalność” w polskiej szkole opowie Przemysław Staroń, psycholog, kulturoznawca, wykładowca i Nauczyciel Roku 2018
18.25 – 18.35 dyskusja
18.35 – 18.40 | Przerwa, a w niej: Nowe metody pracy z uczniem stworzone w ramach współpracy międzynarodowej
Podpatrujemy, jak pracują nauczyciele zagranicą*
18.40 – 19.10 | Transformacja cyfrowa szkół w czasach pandemii
O tym, że to nie koniec zmian i jakie wyzwania jeszcze przed nami opowie Krzysztof Głomb, Pełnomocnik Ministra Cyfryzacji i Prezes Zarządu Stowarzyszenia Miasta w Internecie
19.10 – 19.20 dyskusja
19.20 – 19.30 | Narzędzia edukacyjne w szkole 4.0
Dzielimy się swoimi doświadczeniami międzynarodowymi
19.30 – 19.45 | Science Inspired, czyli jak inspiruje międzynarodowa współpraca środowisk edukacyjnych
19.45 – 20.00 | Jak na nowo wymyślić relacje pomiędzy szkołami a centrami nauki?
Sprawdzamy, jak to robią nasi partnerzy w Czechach, Grecji i na Węgrzech
20.00 – 20.05 | koniec części wykładowej konferencji
(ale przed nami jeszcze dwa dni warsztatów!)
* prezentowane materiały filmowe będą dostępne w materiałach pokonferencyjnych
DZIEŃ 2
czwartek, 15 kwietnia | warsztaty
17.00 – 18.30 | Jaka jest różnica pomiędzy mówieniem a opowiadaniem historii?
prowadzenie: Centrum Nauki Experyment Gdynia
warsztat będzie prowadzony w języku polskim z tłumaczeniem na język angielski (jeżeli chęć udziału w zajęciach zadeklarują osoby anglojęzyczne)
W ramach warsztatów wprowadzimy uczestników w tajniki sztuki storytellingu i pokażemy jej podstawowe metody. W trakcie zajęć „pogramy na emocjach” I zobaczymy, co wzbudza największą ciekawość. Omówimy kilka przykładów wykorzystania storytellingu (nie tylko w edukacji) i zaprezentujemy zastosowania tej metody w pracy nauczyciela. Po warsztatach będziecie wiedzieć, jak zrobić atrakcyjny science performance z użyciem storytellingu.
18.30 – 20.00 | Jak efektywnie się uczyć, korzystając z gier?
prowadzenie: Agora Science Centre (Węgry)
warsztat będzie prowadzony w języku angielskim
W Internecie można znaleźć wiele materiałów i aplikacji edukacyjnych. Czy warto z nich korzystać, jeśli tak, to czy dają pożądany efekt edukacyjny? Na przykładzie aplikacji online, jak Quizziz, Kahoot, Quizzlet pokażemy, jak efektywnie inspirować dzieci i młodzież do rozwijania swoich zainteresowań pogłębiania wiedzy.
DZIEŃ 3
piątek, 16 kwietnia | warsztaty
17.00 – 18.30 | Jak stworzyć grę od ZERA!
prowadzenie: Noesis – Science Centre and Technology Museum (Grecja)
warsztat będzie prowadzony w języku angielskim
Nauczyciele dowiedzą się, w jaki sposób można zamienić popularne i zabawne gry w treści edukacyjne i włączyć je do swoich lekcji, jako alternatywny sposób na skłonienie uczniów do myślenia, współpracy, zabawy i angażowania się w naukę.
18.30 – 20.00 | Gry logiczne na świeżym powietrzu na przykładzie Puzzle Hunts
prowadzenie: VIDA! science centre (Czechy)
warsztat będzie prowadzony w języku angielskim
Podczas warsztatów podzielimy się naszymi doświadczeniami z polowania na puzzle (Puzzle Hunts), które umożliwiają uczestnikom rozwiązywanie szyfrów i zagadek na świeżym powietrzu. Zainspirujemy Was do stworzenia własnej gry!