Zajęcia prowadzone są na żywo przez edukatorów Centrum Nauki Experyment, którzy łączą się z salą lekcyjną wykorzystując popularne narzędzia do komunikacji online. Lekcja odbywa się aktywnie, poprzez interakcję z prowadzącym, obserwację doświadczeń, burzę mózgów, ale również poprzez samodzielne wykonywanie doświadczeń przez uczniów. Dokonując rezerwacji, należy podać numer telefonu do nauczyciela, którego grupa uczestniczyć będzie w lekcji. CNE skontaktuje się z nauczycielem w ciągu 2-3 dni roboczych od daty dokonania rezerwacji z informacją o szczegółach zajęć tj. o przygotowaniu na lekcję powszechnie znanych i dostępnych produktów, które pozwolą na wykonanie doświadczeń w trakcie zajęć online.
Zajęcia nie wymagają dodatkowego przygotowania ze strony nauczyciela.
Rezerwacje
- telefonicznie +48 (58) 500 49 94 | 509 429 017
- w kasach Centrum Nauki Experyment | al. Zwycięstwa 96/98 | Gdynia
- informacja [email protected]
Jak rezerwować?
- zajęcia można rezerwować ze 120-dniowym wyprzedzeniem
- zajęcia można opłacić w ciągu 14 dni, za pośrednictwem platformy PayU (przelew online lub tradycyjny) nie później niż 5 dni przed planowaną datą zajęć
- można dostosować termin zajęć do potrzeb nauczyciela oraz zmienić termin do 21 dni przed zajęciami
- z rezerwacji można zrezygnować do 14 dni przed zajęciami
termin od wtorku do piątku/godz. do ustalenia
czas 30 min
koszt 150 zł/dla grupy 11-30 os.
PRZEDSZKOLA I ZERÓWKI
DinoŚwiat
Uczestnicy zajęć stają się paleontologami i rozpoczynają wykopaliska, by odszukać ślady dinozaurów. Gdy tylko je odnajdą, badają, jak wyglądało życie dawnych zwierząt, powtarzają ich zwyczaje, jednocześnie wykonując szereg ćwiczeń sensorycznych i logarytmicznych. Celem zajęć jest usprawnienie pracy narządów mowy, stymulowanie umiejętności językowych, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej.
w ramach zajęć dziecko
- wykonuje gimnastykę buzi i języka,
- doskonali pamięć,
- rozwija wyobraźnię,
- ćwiczy małą motorykę.
podstawa programowa wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
KLASY I–III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
Eko-katastrofa
Celem zajęć jest zapoznanie uczniów z rodzajami oraz skutkami katastrof ekologicznych, uświadomienie uczestnikom istnienia zagrożeń dla środowiska naturalnego, a także uwrażliwienie uczniów na to, jak ludzkie działania wpływają na środowisko przyrodnicze.
w ramach zajęć uczeń
- poznaje różne rodzaje katastrof ekologicznych,
- zwraca uwagę na ekologiczne skutki zanieczyszczeń fauny przymorskiej
- zaznajamia się z tematyką związaną z globalnym ociepleniem oraz nadmierną emisją zanieczyszczeń do atmosfery,
- poznaje skutki zakwaszenia oceanów.
podstawa programowa zajęcia wspierają dostrzeganie środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, dają możliwość poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, a także poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem.
KLASY IV–VI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
Żywność pod lupą
Czym są symbole „E”, które można odczytać na etykietach wielu produktów? Czy barwniki naturalne i sztuczne różnią się czymś od siebie? Podczas zajęć uczestnicy wykonują doświadczenia, dzięki którym mogą rozróżnić zdrową żywność od przetworzonej. Celem zajęć jest uświadomienie uczestnikom, jakie dodatki do żywności wchodzą w skład produktów oraz jaki mają wpływ na zdrowie człowieka.
w ramach zajęć uczeń
- dowiaduje się, czym są barwniki sztuczne i naturalne,
- wykrywa glukozę w produktach spożywczych i przemysłowych,
- omawia talerz zdrowego żywienia,
- poznaje pojęcia związane z żywnością – dodatki do żywności, żywność przetworzona, przeciwutleniacze, sztuczne barwniki.
podstawa programowa uczeń stosuje zasady dbałości o własne zdrowie, uzasadnia, dlaczego nie należy spożywać środków energetyzujących, odszukuje na opakowaniach oznaczenia substancji szkodliwych dla zdrowia i wyjaśnia ich znaczenie, opisuje zasady zdrowego stylu życia (w tym zdrowego odżywiania się).
KLASY VII–VIII SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
Energia dla organizmu
Multimedialne zajęcia prowadzone w formie zdalnego pokazu. Korzystając z doświadczeń laboratoryjnych oraz schematów i modeli 3D edukator demonstruje funkcjonowanie układu pokarmowego i oddechowego u człowieka. Celem zajęć jest zapoznanie uczniów ze sposobami dostarczania energii do organizmu, poprzez omówienie dwóch układów anatomicznych.
w ramach zajęć uczeń
- poznaje sposób funkcjonowania przepony,
- obserwuje proces spalania cukrów,
- zaznajamia się ze sposobami wchłaniania składników pokarmowych oraz zasadą działania perystaltyki jelit,
- określa sposoby dostarczania energii do organizmu.
podstawa programowa uczeń rozpoznaje układ pokarmowy i oddechowy, przedstawia funkcje poszczególnych elementów układu oraz określa związek ich budowy z pełnioną funkcją. Przedstawia miejsca trawienia białek, tłuszczów i cukrów, określa produkty tych procesów oraz podaje miejsce ich wchłaniania. Przedstawia mechanizm wentylacji płuc (wdech i wydech), analizuje przebieg wymiany gazowej w tkankach i w płucach.
Lekcja online z Experymentem – regulamin [140 KB]
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych [116 KB]