Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Konsultacje modułów edukacyjnych (16.02.2017)

W kolejnej fazie wdrażania projektu Hypatia w jego ramach powstał zestaw narzędzi – tzw. toolkit, składający się ze scenariuszy aktywności dotyczących STEM, przeznaczonych dla przemysłu, centrów nauki oraz szkół. Wszystko po to, aby w atrakcyjny sposób zainteresować młodzież (a szczególnie dziewczęta) nauką i technologią, tym samym być może pokierować ich wyborem przyszłej ścieżki kariery i zawodu naukowca. Scenariusze edukacyjne są gotowymi narzędziami do poprowadzenia zajęć. Zostały przetłumaczone, dostosowane do polskich warunków oraz udostępnione.

16 lutego spotkaliśmy się z nauczycielami, aby wspólnie porozmawiać na temat scenariuszy dedykowanych szkołom. W projekcie powstało 8 modułów dla nauczycieli – naszym wspólnym zadaniem był wybór tych najbardziej interesujących. Podczas spotkania warsztatowego wybraliśmy dwa, rekomendowane do dalszego wdrożenia. Wypracowaliśmy również cenne uwagi dotyczące tematu.

Zdecydowaną większością głosów wygrały moduły:

„Kobieta w naukach STEM (Science, Technology, Engeneering, Mathematic)” – gra karciana, w której odbiorcy mogą odkryć rolę kobiet w naukach ścisłych oraz wkład w przekazanie wiedzy oraz wynalazki w całej historii. Scenariusz może pozwolić na aktywizowanie uczniów do samodzielnego tworzenia materiałów dydaktycznych. Gra oceniona została jako uniwersalna, może być zmodyfikowana w zależności od grupy wiekowej oraz konkretnego tematu.

„Znajdź stereotypy płci w naukach ścisłych”. Scenariusz odnosi się do tematu postrzegania kobiet i mężczyzn przez pryzmat zbudowanych w naszej podświadomości stereotypów, np. w reklamach. Celem scenariusza jest podniesienie świadomości na temat negatywnego wpływu stereotypów przy wyborze przez młodzież ścieżek nauki i kariery, dostarczenie wiedzy na temat możliwości realizowania kariery w naukach ścisłych, a także wzrost zainteresowania nimi, niezależnie od płci. Scenariusz został oceniony jako uniwersalny z nowoczesnym podejściem, weryfikujący nasz sposób myślenia oraz zachęcający sposób do propagowania nauk ścisłych.

Dziękujemy nauczycielom za intensywną dyskusję, zaangażowaną pracę oraz cenne uwagi!