W dniach 24-26 października 2017 roku odbyły się pierwsze szkolenia dla partnerów biorących udział w projekcie BalticMuseums: LoveIT! Gospodarzem spotkania było centrum nauki NaturBornholm w Danii.
Głównym celem projektu BalticMusuems: LoveIT! jest stworzenie wielojęzycznego przewodnika w formie aplikacji mobilnej, używanego podczas wizyty w atrakcjach turystycznych. Zanim jednak powstał przewodnik, uczestnicy projektu przeszli szkolenia, które miały pomóc im w stworzeniu aplikacji, ale też były pomocne w codziennej pracy w centrach nauki i muzeach. Pierwsze warsztaty, które odbyły się w centrum nauki NaturBornholm były poświęcone:
- tworzeniu filmów video: uczestnicy podzieleni na grupy mieli za zadanie nakręcić krótki, ok. 60 sekundowy film, poświęcony centrum nauki na Bornholmie. Głównym celem warsztatów była nauka obsługi programu do montowania filmów video – uczestnicy mieli połączyć nagrane filmy w jedną całość, dodać do niego napisy, dźwięk a następnie zaprezentować efekty swojej pracy przed grupą.
- UX (User Experience) oraz GLO (General Learning Outcomes): tę część spotkania poprowadzili pracownicy Malmo Museum, będącego jednym z partnerów projektu. Uczestnicy warsztatów rozmawiali o tym, jak ważne w procesie tworzenia nowych usług i produktów (np. nowych wystaw, wydarzeń) jest angażowanie samych gości, którzy najlepiej wiedzą, czego oczekują. Przedstawiciele Malmo Museum podzieli się swoim doświadczeniem w tym zakresie, prezentując uczestnikom warsztatów konkretne narzędzia, które mogą być pomocne przy badaniu potrzeb i zadowolenia gości odwiedzających muzea, centra nauki i inne, podobne jednostki.
Warsztaty zorganizowane w NaturBornholm cieszyły się zainteresowaniem lokalnych mediów – relacje z wydarzenia umieściły tamtejsze stacje telewizyjne oraz radio. Materiały (w języku duńskim) są dostępne pod poniższymi linkami: bit.ly/2yDk31y, bit.ly/2ybXEEa, bit.ly/2zmagK5.
Dwudniowe warsztaty zakończyły się spotkaniem partnerów projektu, którzy podsumowali dotychczasowe działania i omówili zbliżające się spotkania. Kolejne wydarzenie odbyło się w marcu 2018 roku w Gdyni, kiedy do Centrum Nauki Experyment zjechali programiści z całej Polski, aby w ramach tzw. hacktatonu zaprezentować swoje pomysły na mobilną aplikację.
Projekt BalticMuseums: Love IT! – New brand of gamified tourist products for sustainable development of natural and cultural heritage tourist destinations” dofinansowany został w ramach INTETTERG V A Południowy Bałtyk 2014-2020 oraz ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). Zgodnie z umową nr projektu STHB.02.01.00-32-0055/16-00.