Kup bilet
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę
Centrum Nauki Experyment
poniedziałekZamknięte
wtorek9:00 — 18:00
środa9:00 — 18:00
czwartek9:00 — 18:00
piątek9:00 — 18:00
sobota10:00 — 19:00
niedziela10:00 — 19:00
1 stycz.Zamknięte
30 grudz.9:00 — 18:00
31 grudz.9:00 — 15:00
Zaplanuj wizytę

Zajęcia dla klas 7-8 szkół podstawowych 2024/25

termin od wtorku do piątku | godz. 9:00/11:00/13:00
czas 45 min
bilety 30 zł zajęcia + wystawy*

Fizyka fal pracownia STEAM

Uczestnicy zajęć odkrywają, że fale elektromagnetyczne są kluczem do zrozumienia wielu zjawisk, a te zjawiska, pozornie różne, w rzeczywistości stanowią różne odsłony tego samego fenomenu. Uczniowie samodzielnie poznają podstawowe zjawiska związane z danym zakresem fali oraz ich wpływ na rzeczy codzienne. Celem warsztatów jest pogłębienie zrozumienia podstawowych zjawisk i praw fizycznych poprzez połączenie teorii z obserwacjami doświadczalnymi oraz praktycznym stosowaniem metod naukowych.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje pojęcia: siła elektrostatyczna, magnetyzm, fala
  • rozpoznaje i nazywa zakresy promieniowania elektromagnetycznego
  • zapoznaje się z mechanizmem działania przedmiotów użytku codziennego, takich jak mikrofalówka
  • zaznajamia się z zastosowaniem fal radiowych, mikrofal oraz promieniowania podczerwonego, nadfioletowego i rentgenowskiego

 

Kryptonim Experyment. Tajemnica wielkich uczonych II pracownia STEAM

Podczas zajęć uczniowie rozwiązują zagadki logiczne, łamigłówki matematyczne oraz rozszyfrowują zakodowane wiadomości. Zajęcia prowadzone są metodą escape room. Uczestnicy stają się wędrowcami podróżującymi po świecie nauki. Przy rozwiązywaniu kolejnych zagadek muszą wykazać się spostrzegawczością, logicznym i analitycznym myśleniem oraz umiejętnością pracy w grupie.

w ramach zajęć uczeń

  • doskonali umiejętności dekodowania informacji i analitycznego myślenia
  • poznaje i uzupełnia proste ciągi matematyczne
  • utrwala wiedzę na temat największych naukowych osiągnięć ludzkości
  • prowadzi obserwacje przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi – obrazów wygenerowanych przez AI, latarek na światło UV, lup oraz pryzmatów

 

Zaufaj mi, jestem inżynierem II pracownia STEAM

Podczas zajęć uczestnicy zmierzą się z kilkoma zadaniami inżynieryjno-konstruktorskimi. Będą mieli okazję pracować nad własnymi projektami, używając nowoczesnych narzędzi i technologii, dzięki czemu rozwiną umiejętności techniczne oraz pobudzą kreatywne myślenie. Realizując swoje projekty, uczestnicy poznają podstawowe zasady fizyki, elementy mechaniki oraz funkcjonalność proponowanych rozwiązań technicznych.

w ramach zajęć uczeń

  • odkrywa podstawowe zagadnienia związane z mechaniką i budową elementów konstrukcyjnych
  • poznaje podstawy mechaniki, budując „lewitujący stolik” oraz prostą konstrukcję wieży
  • zaznajamia się z technologią uczenia maszynowego
  • buduje proste urządzenie elektryczne, wykorzystując podstawowe zasady fizyki
  • stosuje wiedzę z zakresu elektroniki, dzięki której buduje proste urządzenia elektryczne
  • planuje oraz samodzielnie wykonuje projekty

 

Laboratorium odkrywców pracownia Bio-chem

Pierwsze skroplenie tlenu i azotu, odkrycie radu i polonu, wyizolowanie witaminy B1 – to tylko kilka dokonań, z których słyną polscy naukowcy, a które znacząco przyczyniły się do rozwoju chemii. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się, jaki jest wkład Polaków w rozwój tej dziedziny nauki. Uczestnicy wchodzą w rolę naukowców i samodzielnie przeprowadzają szereg doświadczeń. Uczą się także obserwować zachodzące zjawiska i wyciągać z nich odpowiednie wnioski.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje podstawowe szkło oraz sprzęt laboratoryjny
  • posługując się licznikiem Geigera-Müllera, bada promieniotwórczość różnych materiałów
  • przeprowadza doświadczenie z krystalizacją oraz poznaje zastosowanie tego procesu
  • samodzielnie wykonuje doświadczenie z powstawaniem gazu oraz sprawdza, jaki wpływ ma zmiana ciśnienia na wrzenie wody

 

Organy dowodzenia pracownia Bio-chem

Zajęcia fabularyzowane. Uczniowie odgrywają rolę lekarzy, którzy starają się zdiagnozować dolegliwości pacjenta. Podczas zajęć uczestnicy przeprowadzają doświadczenia biologiczne i chemiczne, żeby sprawdzić, jakie reakcje zachodzą w naszym ciele. Pracują w grupach, wykorzystując modele organów oraz karty wyników pacjenta w specjalnie zaprojektowanej grze. Celem zajęć jest utrwalenie wiedzy dotyczącej anatomii i fizjologii człowieka, doskonalenie umiejętności pracy w grupie i samodzielnego wyciągania wniosków na podstawie otrzymanych informacji.

Celem zajęć jest utrwalenie wiedzy dotyczącej anatomii i fizjologii człowieka, doskonalenie umiejętności pracy w grupie i samodzielnego wyciągania wniosków na podstawie otrzymanych informacji.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje funkcjonowanie najważniejszych organów ludzkiego ciała
  • prowadzi obserwacje mikroskopowe próbek krwi
  • utrwala wiedzę dotyczącą fizjologii i anatomii człowieka
  • rozpoznaje elementy budowy układów na modelu i według opisu

 

Energia przyszłości II pracownia Eko-społeczna

Podczas zajęć uczestnicy poznają zastosowania energii odnawialnej oraz jej wpływ na środowisko naturalne. Zdobywają również wiedzę na temat procesów konwersji energii, zasad jej efektywnego magazynowania oraz strategii minimalizacji negatywnego wpływu działalności człowieka na klimat. Stosując metody badawcze, uczniowie nauczą się projektować i przeprowadzać doświadczenia, które umożliwiają praktyczne zastosowanie teorii w kontekście zrównoważonego rozwoju. Celem zajęć jest przekazanie wiedzy naukowej oraz kształtowanie świadomości ekologicznej i odpowiedzialności za przyszłość naszej planety.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje pojęcia związane z odnawialnymi źródłami energii, energetyką wodorową i atomową
  • zaznajamia się z pojęciem konwersji energii
  • rozpoznaje sposoby magazynowania energii
  • nabywa świadomość, jak energetyka odnawialna wpływa na środowisko

 

#StopFakeNews pracownia Eko-społeczna

Fake newsy są problemem, który narasta wraz z natłokiem informacji, a dezinformacja stanowi coraz poważniejsze zagrożenie. Zajęcia odbywają się w formie gry, podczas której uczniowie, pracując w zespołach, mierzą się z różnymi informacjami i weryfikują ich wiarygodność. Uczestnicy poznają podstawowe typy fake newsów, a także dowiadują się, jak rozpoznawać i weryfikować autentyczność informacji.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje typy i rozpoznaje cechy fałszywych informacji
  • potrafi rozróżnić fake news i dezinformację
  • korzysta z narzędzi fact-checkingowych
  • wyszukuje informacje i weryfikuje ich źródło

*bezpłatny bilet dla 1 opiekuna na 10 osób