Wystawa eduk(re)acja w Experymencie!
Od 12 lipca do 21 września w Centrum Nauki Experyment będzie można zobaczyć wystawę „eduk(re)acja” przygotowaną przez Zuzannę Gawron i Edytę Sadowską. Wystawie towarzyszą bezpłatne warsztaty z elementami VR „Kompetencje przyszłości”, które odbywać się będą codziennie o 13:00 i 16:00. Wystawa stanie w Sali A Experymentu i będzie dostępna w ramach biletu na wystawy Centrum.
O wystawie: Eduk(re)acja
Jako sztuczna inteligencja, nie mam opinii ani osobistych przekonań, ale mogę zaproponować pewne spekulacje na temat możliwego znaczenia terminu „eduk(re)acja“. Możliwe, że „eduk(re)acja” jest pojęciem, które odnosi się do połączenia edukacji i rekreacji w jednej całości. Może to oznaczać podejście do uczenia się, które łączy elementy tradycyjnej edukacji z aktywnościami rekreacyjnymi lub kreatywnymi, w celu stworzenia bardziej zróżnicowanych i interesujących doświadczeń edukacyjnych. /GPT3/
W wystawie zaproponowano podejście do stabilności, jako do procesu w którym udział bierzemy cali my (wielozmysłowe jednostki, społeczności, społeczeństwo). Poprzez przeniesienie ciężaru z edukacji rozumianej wyłącznie przez pryzmat wiedzy – na proces w którym dbamy także o poznanie wielozmysłowe – autorki wystawy próbują wyznaczyć drogi/przyszłości edukacji, wychodzące poza oczywiste schematy i narracje.
Wystawa w pierwszej części zaprasza do refleksji nad rolą technologii w procesie uczenia się – w szczególności w odniesieniu do czasu, który zyskujemy – w kontekście którego autorki otwierają przestrzenie pozwalające na wielozmysłowe doświadczanie. Kluczowym punktem wystawy jest równoważnia – będąca otwartym zaproszeniem do eksperymentowania z ruchem i redefinicji stabilności poprzez wspólne działanie. Przyszłość ma okazję zmaterializować się w części wystawy poświęconej edukacji jutra, w której zaprezentowane historie i listy napisane z perspektywy przyszłości zapraszają uczestników do puszczenia wodzy fantazji i podjęcia próby dopisania swojej części.
W ramach wystawy zaprezentowano także raport dotyczący Kompetencji przyszłości, który powstał w projekcie VR for Future Skills we współpracy z Fundacją BigBang.
Autorki wystawy
Zuzanna Gawron
Projektantka, graficzka, ilustratorka i innowatorka. Pracująca w różnych obszarach projektowych i kreatywnych (w szczególności skupionych wokół aspektów zmieniającego się społeczeństwa, a także nowych technologii). Brała udział w wielu międzynarodowych projektach badawczych, współpracuje z NGO’s oraz klientami prywatnymi. Działa również w tematyce zrównoważonego rozwoju i ekologii, implementując zdobytą wiedzę do swoich projektów. W pracy jako graficzka i ilustratorka ciągle poszerza obszar swoich działań, otwierając się na nowe narzędzia (augmented graphic design AI).
Edyta Sadowska
Doktorka nauk społecznych, futurolożka, wykładowczyni akademicka, innowatorka. W swojej pracy naukowej i popularyzatorskiej skupia się na przyszłości jako narzędziu do kształtowania teraźniejszości, redefinicjach pozwalających właściwie opisać otaczającą nas rzeczywistość oraz interdyscyplinarności warunkującej dialog. Łączenie kropek, poszerzanie horyzontu oraz full spectrum thinking są dla niej fundamentem rozumienia świata. Laureatka programu Jutronauci (Gazeta Wyborcza & Kulczyk Investment), autorka warsztatów z future literacy, artykułów popularnonaukowych i naukowych, menedżerka projektów międzynarodowych.
termin 12.07-21.09.2023
bilety bezpłatnie w ramach biletu wstępu na wystawy
Warsztaty Kompetencje przyszłości
Zagrajcie w grę edukacyjną i dowiedzcie się, jak rozwijać kompetencje przyszłości, takie jak praca zespołowa, myślenie przyszłościowe, myślenie krytyczne.
W ramach warsztatów uczestnicy i uczestniczki będą mieli okazję wspólnie pracować nad rozwojem kompetencji przyszłości, grając w grę edukacyjną z elementami Wirtualnej Rzeczywistości – Mega Boost VR for Future Skills (Erasmus+). Gra wymaga od uczestników efektywnej współpracy na styku różnych technologii (komunikacja rozproszona) – część uczestników realizuje bowiem zadania w świecie rzeczywistym, podczas gdy jeden z nich ma dostęp do wirtualnej rzeczywistości. Tylko efektywna komunikacja i połączenie wybiórczych danych, które otrzymują różnymi kanałami, pozwoli graczom zrealizować cel. Na warsztaty składa się także wspólna dyskusja na temat kompetencji przyszłości.
termin 12.07-21.09.2023 | 13:00 i 16:00
bilety bezpłatnie w ramach biletu wstępu na wystawy