Rebranding Centrum Nauki Experyment wyróżniony na Polish Graphic Design Awards!
Identyfikacja wizualna Centrum Nauki Experyment została doceniona podczas IV edycji konkursu Polish Graphic Design Awards. Projekt gdańskiego TOFU Studio wyróżniono w kategorii REBRANDING. Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia 2020 – tym samym Centrum Nauki Experyment weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą.
PGDAwards to jedyny przegląd w Polsce, który w tak kompleksowy i całościowy sposób ocenia i prezentuje najlepsze i najciekawsze polskie projekty wizualne każdego roku. Nagrody i wyróżnienia mają wspierać i promować działalność polskich designerów w kraju i na świecie. W tym roku w ramach konkursu, 14 zespołów jurorskich w różnych kategoriach przyznało 200 nominacji, 65 wyróżnień i 45 nagród głównych dla najlepszych projektów graficznych 2020 roku.
– Wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu, że nasz znak został nominowany do nagrody Polish Graphic Design Awards – co jest ogromnym wyróżnieniem dla twórców. Byliśmy podekscytowani tą informacją i w napięciu oczekiwaliśmy finału. Informacja o honorowym wyróżnieniu ucieszyła nas ogromnie! To potwierdzenie dla wszystkich uczestników tego procesu, że zamiar się powiódł: mamy nowoczesny, intrygujący znak, który oddaje charakter Experymentu – komentuje Małgorzata Werchowicz, konsultant merytoryczny ze strony Centrum.
– Wyróżnienie za rebranding Centrum Nauki Experyment dla naszego studia jest przede wszystkim potwierdzeniem dobrze zdiagnozowanych potrzeb Klienta oraz słuszności kierunku, jaki obraliśmy przy stwarzaniu wizualizacji nowej tożsamości tego miejsca – mówi Daniel Naborowski, współwłaściciel TOFU Studio. – Poza oczywistą przyjemnością z pracy nad tym projektem, dużym wyzwaniem była współpraca z tak powszechnie rozpoznawalną placówką, także poza obrębem Trójmiasta. Patrząc zaś z perspektywy czasu na to, jak rebranding został społecznie przyjęty oraz to, że zdobywa laury w konkursie poświęconym projektowaniu, mogę śmiało uznać, że postawione przed nami zadanie zostało wykonane w 101%. My z tego projektu wciąż jesteśmy bardzo dumni – dodaje Naborowski.
– Nowy znak pokazuje aktualny obszar działań i aspiracje Experymentu. Gdyńskie centrum nauki ma zachęcać do rozwoju i wzmagać chęć poznawczą, stymulować ciekawość i inspirować do podejmowania kariery naukowej. Przy tym ma być miejscem zapraszającym i przyjaznym dla każdego, ma komunikować naukę w sposób atrakcyjny i zrozumiały. Zadanie, które przekazaliśmy projektantom to stworzenie kreatywnego, silnego znaku, który bez zbędnych ozdobników i „przegadania” odda charakter i cele Centrum. Cieszy nas dobry odbiór tej kreacji – znak został doceniony przez środowisko projektantów. Jest nowoczesny, dynamiczny i kreatywny – tak jak oczekiwaliśmy – mówi Alicja Harackiewicz, dyrektor Centrum Nauki Experyment. – Codziennie cieszę się na jego widok – „robi mi dzień” – dodaje z uśmiechem.
Wręczenie Polish Graphic Design Awards odbyło się 26 czerwca w Komunie Warszawa. Główna nagroda kategorii REBRANDING również trafiła do Trójmiasta – otrzymało ją TOFU Studio za identyfikację wizualną wykonaną dla Gdańskiego Archipelagu Kultury. Gratulujemy!