Menu Bilety
ENRU
szukaj

kontrast

normalny wysoki jaskrawy jaskrawy-ciemny

czcionka

A A A

Co się dzieje

Wpisz szukaną frazę

Wstecz 17.02.2017

*** Projekt HYPATIA

Konsultacje modułów edukacyjnych (16.02.2017)

Konsultacje modułów edukacyjnych (16.02.2017)

Hypatia wchodzi w kolejną fazę wdrażania. W ramach projektu powstał zestaw narzędzi - tzw. toolkit, składający się ze scenariuszy aktywności dotyczących STEM, przeznaczonych dla przemysłu, centrów nauki oraz szkół. Wszystko po to, aby w atrakcyjny sposób zainteresować młodzież (a szczególnie dziewczęta) nauką i technologią i być może pokierować ich wyborem przyszłej ścieżki kariery i zawodu naukowca. Scenariusze edukacyjne będą gotowymi narzędziami do poprowadzenia zajęć. Zostaną przetłumaczone, dostosowane do polskich warunków oraz ogólnodostępne.

16 lutego spotkaliśmy się z nauczycielami, aby wspólnie porozmawiać na temat scenariuszy dedykowanych szkołom. W projekcie powstało 8 modułów dla nauczycieli – naszym wspólnym zadaniem był wybór tych najbardziej interesujących.

Podczas spotkania warsztatowego wybraliśmy dwa, rekomendowane do dalszego wdrożenia. Wypracowaliśmy również cenne uwagi dotyczące tematu.

Zdecydowaną większością głosów wygrały  moduły:

1. „Kobieta w naukach STEM (Science, Technology, Engeneering, Mathematic)” – gra karciana w której odbiorcy będą mogli odkryć rolę kobiet w naukach ścisłych oraz wkład w przekazanie wiedzy oraz  wynalazki w całej historii.

Scenariusz może pozwolić na aktywizowanie uczniów do samodzielnego tworzenia materiałów dydaktycznych. Gra oceniona została jako uniwersalna, może być zmodyfikowana w zależności odgrupy wiekowejoraz konkretnego tematu.

2. Kolejnym wybranym modułem jest scenariusz „Znajdź stereotypy płci w naukach ścisłych”. Scenariusz  odnosi się do tematu postrzegania kobiet i mężczyzn przez pryzmat zbudowanych w naszej podświadomości stereotypów np. w reklamach.

Celem scenariusza jest podniesienie świadomości na temat negatywnego wpływu stereotypów przy wyborze przez młodzież ścieżek nauki i kariery, dostarczenie wiedzy na temat możliwości realizowania kariery w naukach ścisłych a także wzrost zainteresowania nimi, niezależnie od płci.

Scenariusz został oceniony jako uniwersalny z nowoczesnym podejściem, weryfikujący nasz sposób myślenia oraz zachęcający sposób do propagowania nauk ścisłych.

Dziękujemy nauczycielom za intensywną dyskusję, zaangażowaną pracę oraz cenne uwagi!