05

04
Warsztaty dla dorosłych. Z prądem

06

04
WARSZTATY RODZINNE. Elektrochemiczne laboratorium

10

04
CIEKAWI ŚWIATA - semestr letni 2023/2024
pokaż kalendarz

Spotkanie na Bornholmie

W dniach 24-26 października 2017 roku odbyły się pierwsze szkolenia dla partnerów biorących udział w projekcie BalticMuseums: LoveIT! Gospodarzem spotkania było centrum nauki NaturBornholm w Danii.

Głównym celem projektu BalticMusuems: LoveIT! jest stworzenie wielojęzycznego przewodnika w formie aplikacji mobilnej, używanego podczas wizyty w atrakcjach turystycznych. Zanim jednak powstał przewodnik, uczestnicy projektu przeszli szkolenia, które miały pomóc im w stworzeniu aplikacji, ale też były pomocne w codziennej pracy w centrach nauki i muzeach. Pierwsze warsztaty, które odbyły się w centrum nauki NaturBornholm były poświęcone:

  • tworzeniu filmów video: uczestnicy podzieleni na grupy mieli za zadanie nakręcić krótki, ok. 60 sekundowy film, poświęcony centrum nauki na Bornholmie. Głównym celem warsztatów była nauka obsługi programu do montowania filmów video – uczestnicy mieli połączyć nagrane filmy w jedną całość, dodać do niego napisy, dźwięk a następnie zaprezentować efekty swojej pracy przed grupą.
  • UX (User Experience) oraz GLO (General Learning Outcomes): tę część spotkania poprowadzili pracownicy Malmo Museum, będącego jednym z partnerów projektu. Uczestnicy warsztatów rozmawiali o tym, jak ważne w procesie tworzenia nowych usług i produktów (np. nowych wystaw, wydarzeń) jest angażowanie samych gości, którzy najlepiej wiedzą, czego oczekują. Przedstawiciele Malmo Museum podzieli się swoim doświadczeniem w tym zakresie, prezentując uczestnikom warsztatów konkretne narzędzia, które mogą być pomocne przy badaniu potrzeb i zadowolenia gości odwiedzających muzea, centra nauki i inne, podobne jednostki.

 

Warsztaty zorganizowane w NaturBornholm cieszyły się zainteresowaniem lokalnych mediów – relacje z wydarzenia umieściły tamtejsze stacje telewizyjne oraz radio. Materiały (w języku duńskim) są dostępne pod poniższymi linkami: bit.ly/2yDk31y, bit.ly/2ybXEEa, bit.ly/2zmagK5.

Dwudniowe warsztaty zakończyły się spotkaniem partnerów projektu, którzy podsumowali dotychczasowe działania i omówili zbliżające się spotkania. Kolejne wydarzenie odbyło się w marcu 2018 roku w Gdyni, kiedy do Centrum Nauki Experyment zjechali programiści z całej Polski, aby w ramach tzw. hacktatonu zaprezentować swoje pomysły na mobilną aplikację.

Projekt BalticMuseums: Love IT! – New brand of gamified tourist products for sustainable development of natural and cultural heritage tourist destinations” dofinansowany został w ramach INTETTERG V A Południowy Bałtyk 2014-2020 oraz ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). Zgodnie z umową nr projektu STHB.02.01.00-32-0055/16-00.

 

 

Polityka plików cookies

Do prawidłowego działania naszego serwisu oraz dla Twojej wygody strony www.experyment.gdynia.pl oraz bilety.experyment.gdynia.pl używają plików cookies. Korzystanie z nich bez zmian ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci twojego komputera lub smartfonu.

Czym są pliki cookies (ciasteczka)? To małe pliki tekstowe, które odwiedzany serwis internetowy zapisuje na urządzeniu końcowym (czyli np. na komputerze czy smartfonie, z którego korzystasz podczas przeglądania strony). Niektóre serwisy używają ich do gromadzenia informacji o użytkownikach, którzy wchodzą na stronę.

Dane, jakie zapisywane są w plikach cookies, mogą służyć jedynie do wykonania określonych funkcji i akcji na Twoją rzecz, np. zapamiętania logowania na stronie, Twoich ustawień lub daty wizyty i liczby osób podczas zamawiania biletów. Pozwalają one także na tworzenie anonimowych statystyk odwiedzalności naszego serwisu, dzięki czemu wiemy m.in., jakich informacji użytkownicy szukają na naszych stronach najczęściej. Nie wykorzystujemy i nigdy nie będziemy wykorzystywać w inny sposób żadnych informacji o Tobie, jakie mogą się w plikach ciasteczek znaleźć. Wszystkie dane są zaszyfrowane, by osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.

Za pomocą plików cookies nie jesteśmy w stanie zidentyfikować użytkowników ani ustalić Twojej tożsamości. Wiemy jedynie z jakiej przeglądarki korzystasz i czy dane urządzenie odwiedzało już naszą stronę. Ciasteczka nie są szkodliwe dla żadnych urządzeń i nie wpływają na sposób ich działania, nie powodują żadnych zmian konfiguracyjnych w komputerach i smartfonach, ani w ich oprogramowaniu. Domyślne parametry plików cookies pozwalają na odczytanie informacji tylko serwerowi, który je stworzył. Innymi słowy – wygenerowane przez naszą stronę pliki ciasteczek mogą być odczytane tylko i wyłącznie przez nią samą.

W każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, aby nie zapisywać plików cookies na Twoim dysku. W zależności od przeglądarki, znajdziesz instrukcje tutaj:

Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari, Chrome, Edge