Menu Bilety
ENRU
szukaj

kontrast

normalny wysoki jaskrawy jaskrawy-ciemny

czcionka

A A A

Co się dzieje

Wpisz szukaną frazę

Wstecz 20.04.2018

*** BalticMuseums: LoveIT!

RELACJA Z BALTATHONU

Hektolitry kawy, kilkanaście godzin nieustannej pracy przy komputerach i w rezultacie 8 różnych pomysłów na aplikacje mobilne dla Centrum Nauki EXPERYMENT i Akwarium Gdyńskiego. Za nami  gdyński BALTATHON – maraton dla programistów (17-18 marca).

Gdyński hackathon był pierwszym z trzech, które pod wspólną nazwą BALTATHON odbędą się w nadbałtyckich centrach nauki i muzeach w ramach projektu BalticMuseums: LoveIT! 40 programistów tworzących osiem zespołów miało za zadanie stworzyć koncepcję, prototyp lub finalną aplikację dla gości odwiedzających EXPERYMENT i Akwarium Gdyńskie.

ROZGRZEWKA

Aby lepiej poznać obie instytucje tydzień przed hackathonem zaprosiliśmy uczestników na małą rozgrzewkę – w trakcie kilkugodzinnego spotkania w EXPERYMENCIE i Akwarium Gdyńskim opowiadaliśmy o naszych gościach, ich potrzebach oraz naszych oczekiwaniach wobec aplikacji. Uczestnicy, naładowani potężną ilością wiedzy już w trakcie rozgrzewkowego spotkania mieli pierwsze pomysły na aplikacje!

W sobotę, 17 marca BALTATHON oficjalnie otworzyli przedstawiciele partnera projektu Fundacji na Rzecz Rozwoju Branży Internetowej NETCAMP oraz lidera projektu Uniwersytetu Szczecińskiego. Chwilę potem rozpoczęliśmy 24-godzinny hackathon. Jak wyglądały prace nad aplikacjami? Obejrzyjcie film!

ZWYCIĘZCY

Po burzliwych obradach jury wyłoniono zwycięzców gdyńskiego BALTATHONU:

Za najlepszą aplikację dla EXPERYMENTU uznano projekt zespołu Thundercocks w składzie: Gniewko Kuraczyk, Paweł Karasek, Karol Kierek oraz Konrad Ossowski. Specjalne wyróżnienie otrzymał zespół Digital Move w składzie: Łukasz Skarżyński, Marcin Matłacz, Konrad Daroch, Bartosz Barwiskowski oraz Bartek Sielicki.

Nagroda z ramienia Akwarium powędrowała do drużyny Łyse Jadowite Węże w składzie: Agnieszka Górska, Wiktoria Jabłońska, Adam Białobrzewski, Michał Błociński  oraz Przemysław Petka. Dodatkowo, wyróżnienie otrzymał zespół Przypadkowe osoby w składzie: Milena Michalska, Mikołaj Demków, Maciej Dymarczyk, Łukasz Stefanowski.

Nagroda publiczności powędrowała do zespołu Speednet w składzie: Grzegorz Sagadyn, Kamil Szuba, Kamil Modzelewski oraz Maciej Duraziński.

CO DALEJ?

Kolejne hackathony odbędą się w Kłajpedzie (Litwa), 14-15 kwiecień 2018 i Malmo (Szwecja), 25-26 wrzesień 2018. Czekamy na kolejne inspirujące pomysły na aplikacje mobilne! Mamy nadzieję, że goście EXPERYMENTU z nowego narzędzia będą mogli skorzystać już w 2019 roku.

Więcej informacji na https://www.facebook.com/Balticmuseums/ oraz http://bmloveit.usz.edu.pl/