24

05
Warsztaty dla dorosłych. Chemia zapachów

25

05
WARSZTATY RODZINNE. Wielowymiarowa przygoda

26

05
SCIENCE CAFE. Metabolizm a odchudzanie
pokaż kalendarz

Zajęcia dla klas 7-8 szkół podstawowych 2023/24

termin od wtorku do piątku | godz. 9:00/11:00/13:00
czas 45 min
bilety 25 zł zajęcia + wystawy*

 

Poczuj siłę II pracownia STEM

Celem zajęć jest przybliżenie uczniom zjawisk fizycznych związanych z elektrycznością i magnetyzmem, a także uświadomienie, jak wiele z nich wykorzystywanych jest w urządzeniach codziennego użytku. Podczas zajęć uczestnicy poznają siły, których zrozumienie umożliwia im samodzielne zbudowanie silnika homopolarnego (jednego z pierwszych silników elektrycznych, który zapoczątkował dalsze prace badawcze nad silnikami).

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje siłę elektrostatyczną, elektromotoryczną, magnetyczną
  • buduje elektroskop i elektromagnes
  • poznaje zasadę działania maszyny elektrostatycznej oraz steruje silnikiem prądu stałego
  • samodzielnie buduje silnik homopolarny (jednobiegunowy)

 

Kryptonim Experyment. Tajemnica wielkich uczonych II pracownia STEM

Podczas zajęć uczniowie rozwiązują zagadki logiczne, łamigłówki matematyczne oraz rozszyfrowują zakodowane wiadomości. Zajęcia prowadzone są metodą escape room. Uczestnicy wcielają się w rolę wędrowców podróżujących po świecie nauki. Przy rozwiązywaniu kolejnych zagadek uczestnicy muszą wykazać się spostrzegawczością, logicznym i analitycznym myśleniem oraz umiejętnością pracy w grupie.

w ramach zajęć uczeń

  • doskonali umiejętności dekodowania informacji i analitycznego myślenia
  • poznaje i uzupełnia proste ciągi matematyczne
  • utrwala wiedzę na temat największych naukowych osiągnięć
  • prowadzi obserwacje przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi tj. obrazów wygenerowanych przez AI, różnych rodzajów kłódek, latarek UV, lup oraz pryzmatów

 

Miasta przyszłości II pracownia STEM

Czy nowoczesne technologie mogą nam pomóc w projektowaniu i budowaniu miast przyjaznych zarówno ludziom, jak i naszej planecie? Oczywiście, że tak! Podczas zajęć uczestnicy pracują w grupach tematycznych. Za pomocą technologicznych rozwiązań oraz w oparciu o założenia zrównoważonego rozwoju konstruują miasta przyszłości. Uczniowie samodzielnie zaprojektują ekologiczne rozwiązania, które już w najbliższej przyszłości mogą zostać zaimplementowane w naszych miastach.

Zajęcia mogą stanowić wsparcie pracy w szkołach przy użyciu narzędzi w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”, poprzez wskazanie możliwych zastosowań dla druku 3D czy Arduino.

w ramach zajęć uczeń

  • uświadamia sobie problemy funkcjonowania w dużych aglomeracjach
  • uczy się programować przy wykorzystaniu platformy Arduino
  • poznaje zasady zrównoważonego projektowania miast
  • opracowuje rozwiązania w grupach

Eureka 2.0 pracownia Bio-chem

Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z naukowymi odkryciami, które znalazły swoje miejsce w procesach przemysłowych, a tym samym mają wpływ na nasze codzienne życie. Podczas zajęć uczniowie pracują w grupach, z których każda losuje inny proces do przeprowadzenia. W zależności od wylosowanej aktywności uczniowie zapoznają się z podstawami produkcji komponentów elektronicznych, chemicznego rozdzielania substancji czy też przygotowują pastę do zębów. Uczestnicy odkrywają powiązania nauki z życiem codziennym oraz związek pomiędzy różnymi dziedzinami nauki.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje techniki instrumentalne – wykonuje podział substancji, korzystając z chromatografii
  • zapoznaje się ze znaczeniem symboli „E” stosowanych na opakowaniach
  • poznaje podstawy projektowania układów elektronicznych
  • poznaje metody wtórnego wykorzystania odpadów produkcyjnych

 

Organy dowodzenia pracownia Bio-chem

Zajęcia fabularyzowane. Uczniowie odgrywają rolę lekarzy, którzy mają za zadanie zdiagnozować dolegliwości pacjenta. Przeprowadzają też doświadczenia chemiczne i biologiczne z zakresu anatomii i fizjologii człowieka. Biorąc udział w specjalnie zaprojektowanej grze, uczestnicy będą mieli okazję przekonać się, jakie reakcje fizjologiczne zachodzą w naszym ciele, poznają bliżej budowę ludzkich narządów oraz funkcjonowanie układów w organizmie człowieka.

Celem zajęć jest utrwalenie wiedzy dotyczącej anatomii i fizjologii człowieka, doskonalenie u uczniów umiejętności pracy w grupie i samodzielne wyciąganie wniosków na podstawie podanych informacji.

w ramach zajęć uczeń

  • prowadzi obserwacje przy wykorzystaniu mikroskopu
  • poznaje funkcjonowanie najważniejszych organów ciała
  • samodzielnie przeprowadza doświadczenia mające na celu zrozumienie funkcjonowania organizmu
  • utrwala wiedzę dotyczącą fizjologii i anatomii człowieka
  • rozpoznaje elementy budowy układów na modelu i według opisu

 

Pogoda a klimat pracownia Eko-społeczna

Podczas warsztatów uczestnicy nauczą się rozróżniać pojęcia „pogoda” i „klimat”. Dowiedzą się, czym są gazy cieplarniane oraz co dzieje się, gdy równowaga ziemskiej atmosfery ulega zaburzeniu. Uczniowie sprawdzą również, jakie zmiany obserwujemy na skutek działalności człowieka i jaki ma to wpływ na nas samych. Zajęcia mają na celu budowanie postaw proekologicznych i poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne oraz rozwijają umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego.

w ramach zajęć uczeń

  • poznaje skład i rolę atmosfery
  • uświadamia sobie zależności między działalnością człowieka a zmianami klimatu
  • poznaje wpływ zmian klimatu na zdrowie człowieka
  • zaznajamia się z pojęciami: gazy cieplarniane, dziura ozonowa, kwaśne deszcze

W nadmorskich sieciach pracownia Eko-społeczna

Zajęcia prowadzone w formie turnieju pozwolą uczniom na zapoznanie się z ekosystemem w najbliższym otoczeniu. Uczestnicy spojrzą na lokalną bioróżnorodność przez pryzmat różnych rodzajów sieci: planktonowej, ornitologicznej, rybackiej i na owady. Pracując w zespole, zgłębiają wiedzę na temat sieci i bliżej poznają organizmy, które się w nie łapią. Podczas zajęć uczestnicy wykorzystują projekcję 3D oraz okulary 3D, aby nauczyć się pracy z kluczem do oznaczania gatunków. Celem warsztatów jest poznanie środowiska przyrodniczego Morza Bałtyckiego.

w ramach zajęć uczeń

  • charakteryzuje różne typy sieci
  • pracuje z kluczem do oznaczania gatunków
  • zapoznaje się z fauną Morza Bałtyckiego
  • dowiaduje się, jak działa zmysł wzroku u różnych zwierząt

*bezpłatny bilet dla 1 opiekuna na 10 osób

 

Polityka plików cookies

Do prawidłowego działania naszego serwisu oraz dla Twojej wygody strony www.experyment.gdynia.pl oraz bilety.experyment.gdynia.pl używają plików cookies. Korzystanie z nich bez zmian ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci twojego komputera lub smartfonu.

Czym są pliki cookies (ciasteczka)? To małe pliki tekstowe, które odwiedzany serwis internetowy zapisuje na urządzeniu końcowym (czyli np. na komputerze czy smartfonie, z którego korzystasz podczas przeglądania strony). Niektóre serwisy używają ich do gromadzenia informacji o użytkownikach, którzy wchodzą na stronę.

Dane, jakie zapisywane są w plikach cookies, mogą służyć jedynie do wykonania określonych funkcji i akcji na Twoją rzecz, np. zapamiętania logowania na stronie, Twoich ustawień lub daty wizyty i liczby osób podczas zamawiania biletów. Pozwalają one także na tworzenie anonimowych statystyk odwiedzalności naszego serwisu, dzięki czemu wiemy m.in., jakich informacji użytkownicy szukają na naszych stronach najczęściej. Nie wykorzystujemy i nigdy nie będziemy wykorzystywać w inny sposób żadnych informacji o Tobie, jakie mogą się w plikach ciasteczek znaleźć. Wszystkie dane są zaszyfrowane, by osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu.

Za pomocą plików cookies nie jesteśmy w stanie zidentyfikować użytkowników ani ustalić Twojej tożsamości. Wiemy jedynie z jakiej przeglądarki korzystasz i czy dane urządzenie odwiedzało już naszą stronę. Ciasteczka nie są szkodliwe dla żadnych urządzeń i nie wpływają na sposób ich działania, nie powodują żadnych zmian konfiguracyjnych w komputerach i smartfonach, ani w ich oprogramowaniu. Domyślne parametry plików cookies pozwalają na odczytanie informacji tylko serwerowi, który je stworzył. Innymi słowy – wygenerowane przez naszą stronę pliki ciasteczek mogą być odczytane tylko i wyłącznie przez nią samą.

W każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, aby nie zapisywać plików cookies na Twoim dysku. W zależności od przeglądarki, znajdziesz instrukcje tutaj:

Mozilla Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari, Chrome, Edge